موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
212097
۲۲ دی ۱۳۹۸

راه‌اندازی مرکز تخصصی تربیت کودکان در همدان

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: قرار بر این است که مرکز تخصصی تربیت کودک با همکاری نهادهای مختلف راه‌اندازی شود و امیدواریم اعتبارات لازم برای تأسیس این مرکز اختصاص پیدا کند.

به گزارش کودک پرس ، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی در نشست هم‌اندیشی بررسی راه‌های تقویت تربیت دینی کودکان و نوجوانان در خانواده که همزمان با چهارمین روز از دوازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب برگزار شد اظهار کرد: تربیت دینی یکی از ضرورت‌های مهم در دین اسلام به شمار می رود.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها به مسائل مالی فرزندان خود توجه دارند بیان کرد: بر اساس روایات و احادیث، پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه و آله و سلم) از تربیت دینی فرزندان گلایه داشتند که اهمیت موضوع را می‌رساند.

نماینده ولی فقیه در همدان ادامه داد: این نوع از تربیت وجوه مختلفی دارد و باید موانع تربیت کودکان و نوجوانان را بشناسیم زیرا برای بسیاری از خانواده‌ها تربیت مهم است؛ اما نمی‌دانند چگونه باید عمل کنند.

 

وی افزود: تربیت کودکان فضای پیچیده‌ای پیدا کرده است؛ بنابراین باید تربیت خوب فرزندان را مورد توجه قرار داد.

شعبانی با بیان اینکه تربیت یک فرآیند مستمر است یادآور شد: ما نیازمند این هستیم که موانع تربیت کودکان و نوجوانان را بشناسیم و انسجام بین تمام عوامل تربیت‌کننده را رعایت کنیم.

وی ادامه داد: اگر کودک مسائلی را در خانواده بشنود و خلاف آن در سایر فضاها به گوش او برسد، تربیت با مشکل مواجه خواهد شد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه فضای مجازی برای فرزندان رها شده است خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی نمی‌توان چندان به تربیت آنها امیدوار بود و برای صحیح شدن این فرآیند، باید تمام بخش‌ها منسجم باشند.

 

وی افزود: کودکان در فضای مجازی تربیت می‌شوند و در یک فرآیند تدریجی به مراحل بالاتر زندگی می‌رسند.

شعبانی با بیان اینکه کتب فراوانی در کشور به چاپ می‌رسد اضافه کرد: باید بتوان کتاب‌هایی را در اختیار کودکان قرار داد که تربیت‌کننده باشند؛ زیرا با خواندن کتاب به اندیشه مؤلفان وارد می‌شویم و با توجه به این موضوع باید انسجام در انتشار کتب نیز جدی گرفته شود.

وی با تأکید بر اطلاع‌رسانی در زمینه سواد رسانه یادآور شد: قرار بر این است که مرکز تخصصی تربیت کودک با همکاری نهادهای مختلف راه‌اندازی شود و امیدواریم اعتبارات لازم برای تأسیس این مرکز اختصاص پیدا کند.

 

دوازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب استان همدان از 18 تا 23 دی‌ماه از ساعت 9 تا 12 و 15 تا 20 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی همدان در حال برگزاری است.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار