موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
211891
۱۸ دی ۱۳۹۸

شرکت ۵۷ هزار نفر در جشنواره نوجوان خوارزمی استان مرکزی هدفگذاری شد

مدیرکل منابع و آبخیزداری استان مرکزی گفت: ششمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آموزش و پرورش استان در بین ۵۷ هزار دانش‌آموز این استان برگزار می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، «عبدالحسین محمدی» افزود: این جشنواره با موضوع حفاظت از منابع طبیعی و خاک و با هدف آشنایی و فرهنگسازی حفاظت از مراتع و عرصه‌های ملی در بین نوجوانان از ماه آینده برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۱ دانش آموز استان مرکزی در پنجمین دوره جشنواره خوارزمی در کشور حائز رتبه برتر شدند، اظهار داشت: ۵۷ هزار دانش آموز از ۵۰۰ مدرسه و ۲ هزار و ۳۰۰ کلاس متوسطه اول آموزش و پرورش استان مرکزی در پنجمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی این استان که با همکاری آموزش و پرورش و منابع طبیعی استان برگزار شد با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی گفت: ۱۶۰ نفر از مجموع این دانش آموزان در مرحله استانی این دوره از مسابقات که با موضوع منابع طبیعی و محورهای فعالیت‌های آزمایشگاهی، زبان انگلیسی، دست سازه‌ها، تحقیق و پژوهش، زبان و ادبیات فارسی و بازارچه‌های دانش آموزی برگزار شد، حائز رتبه شدند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۲ دانش آموز از آموزش و پرورش ناحیه ۲ اراک رتبه دوم  در محور تحقیق و پژوهش و ۲ دانش آموز ناحیه یک این شهرستان رتبه سوم را زمینه فعالیت‌های آزمایشگاهی پنجمین دوره جشنواره خوارزمی کشور را به دست آوردند.

 

محمدی گفت: همچنین ۲ دانش آموز از شهرستان ساوه رتبه نخست را در حوزه دست سازه‌ها و یک دانش آموز از این شهرستان رتبه دوم را در محور زبان انگلیسی پنجمین دوره جشنواره خوارزمی کشور به خود اختصاص دادند.

وی ادامه داد: ۲ دانش آموز از شهرستان فراهان نیز توانستند رتبه سوم را در زمینه دست سازه‌ها این جشنواره در سطح کشور به دست آورند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اظهارداشت: پنجمین دوره جشنواره خوارزمی از اسفندماه سال گذشته تا تابستان امسال برگزار شد.

 

۲۲۷ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۲۲۶ مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار