موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
211717
۱۵ دی ۱۳۹۸

برگزیدگان جشنواره ادبی «شهر من» در اصفهان معرفی شدند

نخستین جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان شهروندی با عنوان «شهر من» با معرفی برگزیدگان کودک و نوجوان در کتابخانه مرکزی اصفهان به کار خود خاتمه داد.

به گزارش کودک پرس ، در این جشنواره که با موضوعات شهروندی برگزار شد، آثاری از ۲۱ استان کشور به دبیرخانه رسید که بنا بر اعلام در بخش شعر ۱۶۱ اثر واصل شد که شامل ۲۷ اثر در بخش خردسال، ۷۹ اثر در بخش کودک و ۵۵ اثر در بخش نوجوان بود. همچنین ۲۴۸ اثر در بخش داستان به دبیرخانه جشنواره رسید.

خلاقیت شهروندی و سلامت روان، حمل‌ونقل عمومی و پاک، پسماند و بازیافت، پارک‌ها و فضای سبز، آتش‌نشانی و حوادث ایمنی و مصرف بهینه انرژی از موضوعات این جشنواره بودند که درنهایت از استان آذربایجان شرقی ۲ اثر، البرز ۳، خوزستان ۱۵، قم ۱۸، گیلان ۱۰، یزد ۹، اردبیل ۱۱، ایلام ۱، خراسان شمالی ۲، کرمان ۱۴، لرستان ۹، اراک ۱، بوشهر ۱، زنجان ۱۰، کرمانشاه ۴، مازندران ۲۸، اصفهان ۱۸۱، تهران ۵۳، فارس ۲۴، کردستان ۱ و همدان ۱۲ اثر به جشنواره ارسال شد.

احمد اکبرپور، مسعود ناصری، غلامرضابکتاش، بیوک آقاملکی، بهزاد دانشگر، احمدرضا خان احمد، عابد کریمی، نجمه تدین، زینب‌السادات فاطمی و سعید معتمدی داوری نخستین جشنواره شعرو داستان کودک و نوجوان شهروندی اصفهان با عنوان «شهر من» را برعهده داشتند.

بخش خردسال:
در این آئین هیات داوران مسابقه پس از مطالعه و بررسی آثار نهایی خود در بخش شعر رده سنی خردسال دو اثر «نفیسه جعفرپور» برای سروده «تولدت مبارک» از نطنز و «باران نوروزی» برای سروده «درخت خوشبخت» از اصفهان را با لوح تقدیر و مبلغ  5 میلیون ریال تقدیر کردند و در این بخش دو اثر «نسترن حاتمی» برای سروده «دوستی با پرنده‌ها» از خرم‌آباد و «دادیار حامدی» برای سروده «یکم کمش کن» از ساری را حائز رتبه سوم دانستند و با لوح تقدیر و 10 میلیون ریال تقدیر کردند و در این بخش هیچ اثری را حائز رتبه اول و دوم ندانستند.

در بخش داستان رده سنی خردسال هیات داوران هیچ اثری را مورد تقدیر قرار ندادند و هیات داوران در این بخش لوح تقدیر و مبلغ 10 میلیون ریال را برای کسب رتبه سوم به «سهیلا سپهری» برای نگارش داستان‌های «تولد بی بی»، «اتوبوس مدارس حشرات»، «رنگین کمون هفت رنگ» از تهران تقدیم کرد.

هیات داوران در این بخش اثر «سوده عبد یزدان» را برای نگارش داستان «من یک هیولا هستم» از اصفهان با لوح تقدیر و مبلغ 15 میلیون ریال مورد تقدیر قرار داد و از «اکرم تقی‌پور» برای نگارش داستان «قصه‌های مروارید» با لوح تقدیر، تندیس جشنواره و 20 میلیون ریال از اصفهان تقدیر کرد.

بخش کودک:
هیات داوران در بخش شعر رده سنی کودک چهار اثر «ملیحه آرحیمی» برای سروده «برگی برای ماهی» از اصفهان، «زهرا موسی ئی» برای سروده «شهر من و غول سیاه» از اصفهان، «محسن سلطانی» برای سروده «جیک جیک» از کاشان، «حسین شادمهر» برای سروده «پاکی» از البرز را با لوح تقدیر و مبلغ 5 میلیون ریال مورد تقدیر قرار داد.

هیات داوران در این بخش اثر «مرضیه تاجری» برای سروده «جریمه» از قم را با لوح تقدیر و مبلغ یک میلیون ریال مورد تقدیر قرار داد و هیچ اثری را حائز رتبه دوم ندانست.

هیات داوران در این بخش لوح تقدیر، تندیس جشنواره که شامل تابلو نقاشی و مبلغ 20 میلیون ریال بود را برای کسب رتبه اول به «اسماعیل اله دادی» برای سروده‌های «اتفاق و صدا» از بروجرد تقدیم کرد.

در بخش داستان رده سنی کودک 10 تا 12 سال، هیات داوران دو اثر «شیوا عزیری» برای نگارش «آشغالستان شهروند جدید نمی‌پذیرد» از شیراز و فریده آقایی برای نگارش داستان «در حال شارژ است» از اصفهان و «آمنه ایمان مهر» برای نگارش «جاروفروش» از رشت  را با لوح تقدیر و مبلغ 5 میلیون ریال مورد تقدیر قرار داد و اثر «لیلی شایق بروجنی» را با عنوان «سبیل گنده» از اصفهان را با لوح تقدیر و مبلغ 10 میلیون ریال حائز رتبه سوم دانست. از داستان «‌اف 27» نسرین آقایی از خمینی شهر به عنوان رتبه دوم در این بخش با لوح تقدیر و 15 میلیون ریال تقدیر شد. هیات داوران در این بخش اثر «سمیرا غلامی» را برای نگارش داستان «شهر ماهی‌ها» از اصفهان را با لوح تقدیر، تندیس جشنواره، و مبلغ 20 میلیون ریال حایز رتبه نخست دانستند.

هیات داوران در بخش داستان رده سنی 7 تا 9 سال پنج اثر «نازنین نیکوسرشت» را برای نگارش داستان «خانم بزی و مسابقات جهانی شاخ بازی» از شیراز، «نواله لک» برای نگارش داستان «می تواند تاثیرگذار باشد» از خمینی‌شهر، «مصطفی جعفری خوزانی» برای نگارش داستان «الن کوچولو و جعبه ابزار» از خمینی‌شهر، «مرضیه فخرالمباشری» برای نگارش «یک روز بوگندو» از اصفهان، سمیه لندی برای نگارش «داستان نمکی و غول اسباب بازی» از اصفهان با لوح تقدیر و مبلغ 5 میلیون ریال تقدیر کرد.

هیات داوران در این بخش «مرضیه معتمدی» برای نگارش داستان «نجات یک مچاله» از اصفهان را با لوح تقدیر و مبلغ 10 میلیون ریال حائز رتبه سوم دانست.

در این بخش اثر «راضیه ساقی» برای نگارش «جنگل عجیب و غریب» از یزد با لوح تقدیر و مبلغ 15 میلیون ریال حائز رتبه دوم شد و از اثر «هما ایرانپور» از شیراز برای نگارش «کره جادویی» با لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ 20 میلیون ریال به عنوان رتبه اول تقدیر شد.

شعر نوجوان:
در بخش «شعر نوجوان» هیات داوران از دو اثر «غزل برهانی» برای سروده «ترافیک» از اصفهان و «ندبه محمدی» را برای سروده «درخت سیب» از گرگان با لوح تقدیر و 5 میلیون ریال مورد تقدیر قرار داد.

هیات داوران از «علیرضا رجبعلی زاده» کاشانی برای سروده «قصه درخت» از کاشان، «سمیه یاوری» برای سروده «سرفه خورشید» از کرمان را با لوح تقدیر و یک میلیون ریال حایز رتبه سوم دانست.

در این بخش از «محبوبه السادات صمصام شریعت» برای سروده «وقتی» از اصفهان و «‌آذر صادقیان » برای سروده «زاینده رود» از خمینی شهر با لوح تقدیر و مبلغ 15 میلیون ریال در رتبه دوم تقدیر شد.

داستان نوجوان:
در بخش «داستان نوجوان» هیات داوران از پنج اثر ریحانه السادات ناجی برای نگارش داستان«لاک پشت کوچولوی بنفش» از اصفهان، «سمیرا مختاری» برای «لطفا قاطی نکنید» از اصفهان، «زهرا مهران پور» برای اثر «‌رنگهای واقعی» از اصفهان، «الهه مصلحی» برای نگارش«سامیو» از اصفهان، «آیدا‌هاشم زاده» برای نگارش داستان «‌من پیمانک می‌بندم» از اصفهان با لوح تقدیر و مبلغ 5 میلیون ریال تقدیر شد.

هیات داوران در بخش نوجوان داستان «کیمیا باقری» را برای اثر«لطفا تن ماهی بیشتری مصرف کنید» از اصفهان را با لوح تقدیر و مبلغ 15 میلیون ریال حائز رتبه سوم دانست و از داستان «ماهی قرمز» اثر پوریا اسکندرزاده از تهران با لوح تقدیر و مبلغ 20 میلیون ریال به عنوان رتبه دوم تقدیر شد. هیات داوران از داستان «بچه خشک بود یا تر» اثر «سیده فاطمه انجوی نژاد» به عنوان رتبه اول بخش داستان نوجوان تقدیر کردند.

شایان و سمانه ایوبی خواهر و برادری هم از شهرستان گمیشان استان گلستان به همراه مادرشان در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان شهروندی اصفهان شرکت کرده بودند و در بخش «امید» تقدیر شدند.

 

 

 

منبع: ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار