موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
210468
۱۹ آذر ۱۳۹۸

سالانه ۲۵۰۰ کودک معلول دراستان کرمان متولد می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ نوزاد دارای معلولیت در استان کرمان متولد می‌شود که بیشترین آمار معلول‌زایی متعلق به جنوب و شرق است.

به گزارش کودک پرس ، عباس صادق زاده مدیرکل بهزیستی به مناسبت روز جهانی معلولیت اظهار داشت: با وجود 3/3 درصد آمار جمعیت کشور در کرمان  2/4 درصد جمعیت دارای معلولیت هستنند.

وی با اشاره به آمار  16 درصد فرزندان بی سرپرست یا بدون سرپرست موثر ، گفت :  87 درصد این کودکان بد سرپرست می باشند که به استناد این گزارش در هر دو زمینه معلولیت و بی سرپرستی و بدسرپرستی آمار به نسبت جمعیت استان از میانگین کشوری بالاتر است بنابراین باید در این موضوعات ، اقدام پیشگیرانه داشته باشیم .

 

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با یادآوری  اینکه فرآیند قانونی شدن پیشگیری از معلولیت در مجلس شورای اسلامی و درنهایت تبدیل به ماده 75 قانون برنامه ششم توسعه از استان کرمان آغاز شده است ؛ افزود: خلاء قانونی و اعتباری را در برنامه های پیشگیرانه نداریم و عزم جدی باید برای پیشگیری از معلولیت ها وجود داشته باشد.

صادق زاده با اشاره به شعار امسال که بر “ارتقاء مشارکت افراد دارای معلولیت برای دستیابی به توسعه فراگیر ، عادلانه و پایدار” تاکید دارد ؛ عنوان داشت : توانایی های این گروه ها  بی نظیر و کم نظیر است که با استفاده از این ظرفیت می توان برای تحقق قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت که از ابتدای سال 96 ابلاغ شده؛ بهره برد.

وی بیان کرد : سالانه 2 هزار و 500 نوزاد دارای معلولیت در استان کرمان متولد می شود که بیشترین آمار معلول زایی متعلق به جنوب و شرق است که در اقدامات مشارکتی و پیشگیرانه می توان به طور چشمگیری این آمار را کاهش داد.

 

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با تاکید بر تاثیر معلولیت بر کارکرد خانواده اذعان داشت : در اقدامات سازمان بهزیستی راه اندازی مراکز مشاوره ژنتیک پیگیری می شود که خوشبختانه در استان کرمان این ظرفیت برای راه اندازی این مراکز وجود دارد به گونه ای که در تعدادی از شهرستان های استان به ویژه در مناطق کمتر برخوردار مراکز مشاوره ژنتیک دائر شده است.

 

 

 

منبع: دانا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار