موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
210390
۱۸ آذر ۱۳۹۸

آثار و برکات نماز برای نسل جوان و نوجوان تشریح شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: خواندن نماز به‌عنوان فرصت و نعمتی از سوی خداوند بین نسل جوان و نوجوان نهادینه و آثار و برکات آن تشریح شود.

به گزارش کودک پرس ، حبیب‌الله خجسته‌پور در اجلاسیه نماز استان سمنان در تالار شهید مطهری سمنان اظهار کرد: خوشحالیم موقعیت استان سمنان به‌گونه‌ای است که به‌نوعی در بین‌الحرمین، حرم حضرت فاطمه معصومه (سلام‌الله علیها) و حرم حضرت علی بن موس الرضا (علیه‌السلام) قرار دارد و امیدواریم بتوانیم از این موقعیت جغرافیایی در جهت ارتقای موضوعات معنوی، نهایت بهره و استفاده را ببریم.

وی ضمن پاسداشت ۱۶ آذرماه، روز دانشجو و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو، این روز را به دانشجویان تبریک گفت و بیان کرد: نماز فرصتی است که ما به‌عنوان مخلوق بتوانیم با خالق هستی به نجوا و گفت‌وگو بپردازیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اضافه کرد: چه نعمتی بالاتر از این‌که خداوند می‌تواند از طریق کلام وحی، با ما مخلوقات صحبت کند و هم این امکان و فرصت را در اختیار ما قرار داده است تا به‌صورت روزانه بتوانیم با خالق خود صحبت و راز و نیاز کنیم.

 

خجسته‌پور تصریح کرد: ما باید به اهمیت این نعمت پی ببریم و بتوانیم برای نسل جوان، نوجوان و آینده‌سازان جامعه اسلامی، این موضوع را به عنوان فرصت و نعمتی از سوی خداوند نهادینه کنیم.

وی با بیان اینکه خالق هستی این رخصت را به ما داده است تا هرگاه تمایل داشتیم با او به گفت‌وگو بنشینیم، تأکید کرد: نخستین بخش آغاز این گفت‌وگو، اطمینان قلب ماست که خداوند متعال نیز در کلام آسمانی خود در قرآن بر آن تأکید کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: نماز، تأثیرات اجتماعی نیز به همراه خواهد داشت و ما را از فحشا و منکرات دور خواهد کرد که خداوند متعال نیز بر آن تأکید دارد.

 

خجسته‌پور با بیان اینکه فحشا و منکرات موضوعی اجتماعی است و تأثیراتی اجتماعی بر زندگی ما خواهد داشت، گفت: نماز نعمت و فرصتی است که خداوند در اختیار ما قرار داده و ما باید زیرک باشیم تا در زندگی شخصی و اجتماعی از آن بهره ببریم و زندگی خود را مصون‌ سازیم.

وی افزود: انسان همواره دنبال کمال است و بهترین و بیشترین‌ها را برای خود می‌خواهد و باید چه کاری انجام دهیم که هم اطمینان قلب خود و تأثیرات اجتماعی را بیشتر کنیم؟؛ راهکار این است که این نجوا و گفت‌وگوی با آفریدگار را در کنار هم و با هم انجام دهیم.

معاون  سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اظهار کرد: علم روانشناسی امروز این را به اثبات رسانده است که هرچه در محیطی انرژی مثبت بیشتری ساطع شود، جمع شدن این انرژی‌ها تا حدی پیش می‌رود که دیگر قابل‌محاسبه نیست.

خجسته‌پور ادامه داد: به همین مناسبت در فقه ما آمده است که اگر یک نفر به امام اقتدا کند، از ثواب بی‌نهایتی در نماز برخوردار خواهد بود و این ثواب قابل‌محاسبه نیست.

 

وی بیان کرد: وهابیون در موضوع زیارت قبور ائمه معصومین (علیهم‌السلام) از شیعیان ایراد می‌گیرند، آنها تنها وجه حضور ما در کنار یک عزیز و دست گرفتن به ضریح مقدس را می‌بینند؛ اما وجه دوم حضور آن‌همه انسان با انرژی مثبت در کنار هم را نمی‌بینند و به آن توجه ندارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان خاطرنشان کرد: امیدواریم با شیوه‌های نوین، کودکان و نوجوانان و آینده‌سازان را به سمت خواندن این فریضه الهی رهنمون سازیم.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار