موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
210140
۱۳ آذر ۱۳۹۸

شناسایی ۱۵۰ کودک مشکوک به تنبلی چشم در اسدآباد

مدیر اداره بهزیستی و توانبخشی شهرستان اسدآباد از شناسایی ۱۵۰ کودک مشکوک به تنبلی چشم در این شهرستان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، اکبر احمدی منش، مدیر اداره بهزیستی و توانبخشی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه این طرح از اول آبان آغاز شده و تا پایان آذر ادامه دارد، افزود: هزینه معاینه اولیه اختلالات بینایی ۳۰۰۰ تومان بوده که برای افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی امداد و بهزیستی رایگان است.

او تعداد مهد‌های شهرستان اسدآباد را ۱۹ مهد شهری و روستایی برشمرد و افزود: در حال حاضر در تمامی مهدکودک‌های شهرستان که شامل چهار مهد شهری و ۱۹ مهد روستایی بوده، کودکان تحت معاینه طرح آمبلیوپی قرار گرفتند.

مدیر اداره بهزیستی و توانبخشی شهرستان اسدآباد ادامه داد: تا کنون از یک هزار و ۱۱۳ کودک تحت معاینه تنبلی چشم قرار گرفته اسدآبادی، ۱۵۰ کودک مشکوک به تنبلی چشم بوده اند که برای محرز شدن این امر باید به اپتومتریست ارجاع شوند.

احمدی منش با بیان اینکه در این طرح سه اپتومتریست و پزشک فعال، دو غربالگر ثابت و چهار غربالگر سیار روستایی همکاری دارند، عنوان کرد: در صورتی که کودکی دارای مشکل بینایی باشد، به اپتومتریست و پزشک معرفی شده و به صورت رایگان مورد معاینه قرار می‌گیرد و در صورت نیاز به عینک هزینه تهیه عینک پرداخت می‌شود.

او با اشاره به پیش بینی حضور ۴۰۰۰ تعداد کودک سه تا شش سال در طرح غربالگری اظهار کرد: سعی بر آن است با همکاری لازم خانواده‌های دارای کودک سه تا شش سال بیش از ۸۰ درصد کودکان جامعه هدف تحت پوشش این طرح قرار گیرند.

مدیر اداره بهزیستی و توانبخشی شهرستان اسدآباد عنوان کرد: این طرح تا پایان آذر در مهد کودک‌ها در دست اجرا بوده و خانواده‌هایی که کودکان آنان موفق به انجام معاینه چشم در این مدت نشدند، می‌توانند به پایگا‌های اعلام شده مراجعه کرده و فرزندان خود را تحت معاینه قرار دهند.

 

احمدی منش با تأکید بر اهمیت معاینه تنبلی چشم در کودکان گفت: تنبلی چشم در صورتی که در بین کودکان سه تا شش سال تشخیص داده شود، قابل درمان خواهد بود به طوریکه خوشبختانه با تحت معاینه قرار گرفتن کودکان در صورت هر گونه تنبلی چشم، مشکل چشمی آنان مرتفع شده و موردی در رابطه با عود کردن تنبلی چشم طی اجرای چند ساله طرح در شهرستان نداشته ایم.

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار