موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
210131
۱۳ آذر ۱۳۹۸

سه هنرمند نوجوان خورموجی در جشنواره “نوای خرم” برنامه اجرا کردند

در ششمین جشنواره موسیقی جایزه همایون خرم با عنوان “نوای خرم” در تهران، سه هنرمند نوجوان خورموجی به اجرای برنامه پرداختند.

به گزارش کودک پرس ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی گفت: در این جشنواره که در فرهنگسرای نیاوران تهران در حال برگزاری است امیر رضا منفرد نوازنده ویولن، نرجس بردستانی و فاطمه عاشوری نوازندگان پیانو و عضو گروه موسیقی خانه نگین هنر دشتی نوازندگی کردند.

حمید زارعی افزود: جشنواره جایزه همایون خرم هنرجویان و هنرمندان زیر ۱۸ سال را مد نظر دارد و توسط مؤسسه فرهنگی و هنری رادنواندیش با همراهی خانواده این استاد بزرگ موسیقی ایران و مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

زارعی ادامه داد: هدف اصلی جشنواره، بالا بردن سطح فرهنگی جامعه از طریق ارتقای سطح هنری و موسیقایی کودکان و نوجوانان با تاکید بر پاسداشت و گسترش فرهنگ اصیل و فاخر ایرانی و استفاده از نمونه‌ها و الگوهای موجود در جامعه هنر ایران زمین است.

وی بیان کرد: نوازندگان همه سازها،  خوانندگان و گروه‌های موسیقی کودک و نوجوان داوطلب ( کمتر از ۱۸ سال ) می‌توانند با اجرای یکی از تصنیف‌ها یا قطعه‌های بی‌کلام استادان مرتضی محجوبی، ابوالحسن صبا، روح‌الله خالقی، مجید وفادار، مهدی خالدی، علی تجویدی، همایون خرّم‌، حبیب‌الله بدیعی، پرویز یاحقی و اسداله ملک که به شکل رسمی عرضه شدهاست، به صورت تک‌خوانی، تک‌نوازی، هم‌خوانی، هم‌نوازی و گروه‌نوازی در این جشنواره شرکت کنند.

 

شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی با ۴۱ هزار نفر جمعیت در۸۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار