موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
209422
۲۷ آبان ۱۳۹۸

مشارکت ۱۵۰ هزار دانش آموز گیلانی در المپیاد ورزشی درون مدرسه ای

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: امسال ششمین المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در استان برگزار می شود و بیش از ۱۵۰ هزار دانش آموز در این طرح مشارکت می کنند.

به گزارش کودک پرس ، نادر جهان آرای امروز در مراسم افتتاح ششمین دوره المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای استان گیلان که در سالن ورزشی شهید صدیقی صومعه سرا برگزار شد، با اشاره به رویکردهای این المپیاد اظهار کرد: مدرسه محور نمودن فعالیت های تربیت بدنی، مشارکت همه جانبه فعالیت های دانش آموزی، فراگیری و پرنشاط شدن فعالیت های ورزشی بخشی از مهم ترین رویکرد این المپیاد است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان توسعه مهارت های ورزشی، ارتقای سطح سلامت جسمی و روانی دانش آموزان، کمک به انس بیشتر دانش آموزان با فعالیت های ورزشی و همچنین کمک به شناسایی و پرورش استعدادهای ورزشی دانش آموزان را از مهم ترین اهداف المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای عنوان کرد و افزود: بیش از ۱۵۰ هزار دانش آموز در این طرح مشارکت می کنند.

جهان آرای با اشاره به نامگذاری شعار آغاز سال تحصیلی «مدرسه محل زیست پرنشاط و شرافتمندانه» گفت: از مدیران ستادی و آموزشی انتظار دارم فرصت های بیشتری در کنار درس های رسمی به اجرای برنامه های ورزشی و هنری اختصاص دهند.

وی افزود: نهادینه کردن فرهنگ ورزش از دوران کودکی و استفاده از تغذیه سالم باعث می شود دانش آموزان در بزرگسالی تندرست باشند. تهذیب نفس، تحصیل و ورزش همراه با ارتقای علمی سبب پویایی دانش آموزان و در نهایت آموزش و پرورش می شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه المیپاد ورزشی در رشته های شطرنج، طناب زنی، ورزش های بومی، دو و میدانی، بسکتبال و والیبال برگزار می شود، تصریح کرد: المپیاد ورزشی درون مدرسه ای عبارت است از برگزاری بازی ها و رقابت های مختلف ورزشی درون کلاسی، بین کلاسی و بین پایه ای در یک دوره مشخص از سال تحصیلی که با توجه به علایق دانش آموزان و امکانات مدرسه، ویژگی ها و شرایط اقلیمی منطقه و مناسبت های خاص اجرا می شود.

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار