موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
209096
۲۰ آبان ۱۳۹۸

هنرمند خلخالی عنوان دوم سوگواره استانی محرم را کسب کرد

کودک هنرمند خلخالی اهل هشجین موفق به کسب عنوان دوم سوگواره عکس محرم استان اردبیل در سال ۹۸ شد.

به گزارش کودک پرس ، مدیرکل پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: مهدی زعفری کودک هنرمند هشجینی موفق شد در اولین سوگواره عکس محرم شهرداری اردبیل مقام دوم را در بخش حرفه‌ای از آن خود کند.

زعفر احدزاده با تقدیر از تلاش اعضای شورای اسلامی و شهردار اردبیل در برگزاری این سوگواره بیان‌کرد: این سوگواره با هدف احیای هویت فرهنگی و مذهبی استان برگزار و تعداد کودکان و نوجوانان شرکت کننده در آن قابل توجه بود.
وی پرهیز از موازی‌کاری در اجرای برنامه‌های فرهنگی را ضروری دانست و گفت: برای اجرای برنامه‌های فرهنگی قارر است دستگاه‌های اجرایی هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به تشکیل شورای کتاب در کانون پروش فکری کودک و نوجوان افزود: سه مولف کودک در این استان شناسایی شده است.
احدزاده بیان کرد: انجمن نویسندگان کودک و نوجوان هم در کانون در زمینه‌های مختلف فعال شده و توسعه فعالیت‌های این انجمن مدنظر است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: اقدامات لازم برای خرید خودرو و راه‌اندازی ۶ کتابخانه سیار در مناطق محروم روستایی این استان انجام شده و این امکانات بزودی در اختیار ۶ شهرستان استان قرار می‌گیرد.

او اظهارداشت: پیش از این هفت کتابخانه سیار روستایی و شهری و ۲ کتابخانه پستی برای ارائه خدمات فرهنگی ، هنری و ادبی و ترویج فرهنگ مطالعه در مناطق محروم و کم‌برخوردار این استان راه‌اندازی شده است.

 

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های سیار راه‌اندازی شده قبلی در اختیار مرکز و شهرستان‌های شمالی استان قرار دارد، اظهار داشت: در نظرداریم ۶ کتابخانه سیار جدید را در اختیار ۶ شهرستان محروم از این امکانات بویژه ۲ شهرستان خلخال و کوثر در جنوب استان و همچنین مناطق روستایی بیله‌سوار ،گرمی ، هیر و اردبیل قرار دهیم.

احدزاده با بیان اینکه توسعه خدمات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با افزایش تعداد کتابخانه‌های سیار در دستور کار قرار دارد، گفت: برای خرید ۶ دستگاه خودرو نیسان وانت و همچنین خرید ،تهیه و نصب اتاق با کاربری کتابخانه بر روی این خودروها ۶ میلیارد ریال هزینه شده که اعتبار خرید اتاق کتابخانه از سوی خیرین این استان تامین شده است.

او با تاکید بر اینکه بهره‌مندی روستاهای پرجمعیت استان اردبیل از کتابخانه‌های سیار روستایی از اولویت‌های کاری مرکز پرورش فکری کودکان و نوجوان استان است، افزود: با راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار روستایی با پوشش هر کتابخانه برای ۲۰ روستا در مجموع کودکان و نوجوانان ۱۲۰ روستای استان از این کتابخانه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

 

وی همچنین اظهار داشت: موفقیت‌های اخیر گروه سنی کودک و نوجوان استان در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی گویای تاثیر مفید فعالیت‌های کانون بویژه در ترویج فرهنگ مطالعه در مناطق محروم و کم‌برخوردار روستایی و فراهم کردن زمینه دسترسی آسان این گروه سنی به کتب مورد علاقه با استفاده از کتابخانه‌های سیار در شکل‌گیری شخصیت اعضای کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان است.

او کسب ۱۵ رتبه در جشنواره ۲ سالانه هنرهای تجسمی ،کسب رتبه دوم کشوری در بخش داستان‌نویسی کانون استان در مهرواره تبریز و موفقیت عضو کانون استان در مهرواره شعر کشوری با اخذ هفت رتبه و دیپلم افتخار بین‌المللی از فستیوال‌های معتبر جهانی را بخشی از فعالیت‌های توسعه محور کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در بخش فرهنگی ذکر کرد.

 

او با بیان اینکه راه‌اندازی مراکز ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مناطق شهری استان با توجه به وسعت جمعیت مخاطب کانون صورت می‌گیرد، گفت: تجربه کسب شده از راه‌اندازی کانون‌ها در مناطقی که هم‌اکنون خالی از سکنه شده‌اند، موجب شده تا در راه‌اندازی کانون‌های ثابت در مناطق مختلف استان دقت شود.

وی با اشاره به اینکه ۲ مرکز ثابت شهرهای خلخال و هشجین به کودکان و نوجوانان خدمات می‌دهند ، افزود: در حال حاضر بدلیل پایین بودن سطح جمعیت مخاطب کانون در شهر کلور مرکز بخش شاهرود راه‌اندازی مرکز ثابت در این بخش ممکن نیست.

بیش از ۲۵۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه کانون‌های فعال استان اردبیل موجود است و کودکان و نوجوانان از آنها استفاده می‌کنند.

اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان اردبیل متشکل از ۶۴ هزار و ۹۲۳ نفر است که ۲۲ هزار و ۸۷۱ نفر آن بصورت ثابت خدمات مستمر می‌گیرند.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار