موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
209092
۲۰ آبان ۱۳۹۸

شرکت ۲۲۰ هزار کودک و نوجوان کرمانشاهی در برنامه‌های کتابخوانی کانون پرورشی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه از شرکت ۲۲۰ هزار کودک و نوجوان کرمانشاهی در برنامه‌های کتابخوانی کانون پرورشی استان در یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، مهناز فتاحی در آیین تجلیل از اعضا و مربیان برگزیده کتابخوانی مراکز کانون پرورشی استان کرمانشاه که با عنوان “مهرواره بزرگ کتاب و کتابخوانی” و با حضور بهناز ضرابی‌زاده نویسنده کتاب “دختر شینا” برگزار شد، با تبریک ولادت پیامبر اکرم(صلی‌الله علیه و آله و سلم) و آغاز هفته وحدت اظهار کرد: از آنجایی که پیامبر اکرم(صلی‌الله علیه و آله و سلم) مبلغ کتاب و کتابخوانی در جامعه بودند، توصیه می‌شود کودکان و نوجوانان این هفته را برای خواندن زندگینامه پیامبر رحمت و مهربانی غنیمت بشمارند.

وی در ادامه به بیان فواید کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان پرداخت و افزود: کتابخوانی علاوه بر اینکه باعث سرگرمی افراد می‌شود، موجب بالا رفتن اطلاعات آنها می‌شود. همچنین کتابخوانی به افراد نحوه برخورد با دیگران را می‌آموزد و آنها را برای زندگی کردن آماده می کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه کتابخوانی را یک تمرین بزرگ برای مغز دانست و گفت: کتابخوانی در تقویت خلاقیت کودکان و نوجوانان نقش اثرگذاری دارد.

 

وی در ادامه با اشاره به شرکت ۲۲۰ هزار کودک و نوجوان استان در برنامه‌های کتابخوانی کانون پرورشی استان در یک سال گذشته گفت: کودکان و نوجوان کرمانشاهی با برنامه‌های متنوعی در برنامه‌های کتابخوانی شرکت کردند. برخی  از آنها کتاب های دوست داشتنی خود را معرفی کردند و برخی داستان زندگی خود را نوشتند.

فتاحی گفت: کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در یک سال گذشته ۴۰۰ عنوان کتاب خوانده‌اند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه سپس اشاره‌ای هم پیشینه کهن کتاب و کتابخوانی در استان کرمانشاه داشت و گفت: کتیبه بیستون در استان کرمانشاه اولین کتاب سنگی نوشته شده در دنیا است.

فتاحی از همه کودکان و نوجوانان خواست برای خواندن این کتاب به بیستون بروند.

 

بهناز ضرابی زاده نویسنده کتاب “دختر شینا” نیز در این مراسم با اشاره به زندگی و خدمات آیت الله محمدحسین طباطبایی، گفت: به دلیل فعالیت‌های موثر ایشان در حوزه کتاب و کتابخوانی، روز وفاتشان به عنوان روز کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از کودکان و نوجوانان خواست تا در هفته کتاب و کتابخوانی با خواندن زندگینامه آیت الله طباطبایی با این علامه بزرگ آشنا شوند.

ضرابی‌زاده در ادامه با تاکید بر اهمیت پرداختن کودکان و نوجوانان به خواندن کتاب در مورد بزرگان، گفت: خواندن این نوع کتاب‌ها افراد را با زندگی‌ چهره‌های شاخص آشنا می‌کند و همین می تواند در الگوگیری آنها از چهره های شاخص اثرگذار باشد.

 

در این مهرواره از اعضا و مربیان برگزیده کتابخوانی مراکز کانون پرورشی در طرح های کتاب و کتابخوانی تقدیر شد.

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار