موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
208925
۱۸ آبان ۱۳۹۸

نگهداری بیش از ۵۲۰ کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست در مراکز بهزیستی فارس

مدیرکل بهزیستی استان فارس گفت: هم اینک بیش از ۵۲۰ کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست از شیرخوار تا نوجوان در ۲۷ مرکز این نهاد در این استان نگهداری می‌شوند.

به گزارش کودک پرس ، سید محمد صادق کشفی‌نژاد، در حاشیه آیین کلنگ‌زنی خانه کودکان و نوباوگان محبت، بهزیستی شهرستان فسا به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مراکز یاد شده، همه خدمات اعم از آموزشی، اجتماعی، فرهنگی، تربیتی، آموزش مهارت‌های زندگی و تمام آموزش‌هایی که برای یک زندگی نیاز است به کودکان ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: تمام هزینه‌های نگهداری این نوع کودکان از سوی خیران پرداخت می‌شود

رئیس اداره بهزیستی شهرستان فسا هم در این آیین گفت: هزینه احداث خانه کودکان و نوباوگان محبت که(سیزدهم آبان) کلنگ زنی آن در زمینی به مساحت یک‌هزار مترمربع با زیربنای یک‌هزار و ۵۰۰ مترمربع انجام شد، از سوی خیران این شهرستان تامین می شود.

فاطمه رضاییان افزود: بیش از ۲۰ میلیارد ریال برای ساخت این مرکز نیاز است که در صورت تامین اعتبار در مدت ۲ سال ساخته خواهد شد.
وی ادامه داد: این مرکز در سه طبقه احداث و پس از بهره‌برداری، از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست پسر در ۲ مقطع سنی ۶ تا ۱۲ سال و ۱۲ تا ۱۸ سال نگهداری می شود.

 

او بیان کرد: هم اکنون یک مرکز تخصصی نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست مخصوص پسران در این شهرستان وجود دارد که در یک باب خانه نگهداری می‌شوند و افزون بر این  ۱۹ کودک ۶ الی ۱۲ ساله به صورت هیات امنایی و تحت نظارت بهزیستی اداره می‌شوند.
به گفته وی، هدف از راه اندازی این مرکز  ارتقای سطح سلامت روانی و رفتاری در کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، کنترل و هدایت آسیب‌های اجتماعی و رفتاری، کمک به بازگشت کودکان زیر پوشش به فعالیت‌های عادی اجتماعی است.

 

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار