موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
208878
۱۶ آبان ۱۳۹۸

اکران فیلم منطقه پرواز ممنوع در خراسان جنوبی گسترش می‌یابد

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی هدف از تشکیل ستاد استانی پشتیبانی از اکران فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» را جذب مخاطب حداکثری در رده سنی کودک و نوجوان عنوان کرد.

به گزارش کودک پرس ، نشست هماهنگی اکران فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» به کارگردانی و نویسندگی امیر داساگر و تهیه‌کنندگی حامد بامروت نژاد روز سه‌شنبه در حوزه هنری خراسان جنوبی برگزار شد.

این فیلم روایتگر داستان سه نوجوان است که حین آماده‌ شدن برای مسابقه ساخت پهپاد، با پیدا شدن یک یوزپلنگ در حوالی محل زندگی‌شان، وارد مسائل و درگیری‌های مختلف و مهیج می‌شوند.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: این فیلم از محصولات خوب جشنواره مردمی عمار است که به دلیل تکنیک فنی قابل توجه و سوژه جذاب و قابل کشش با استقبال حداکثری از سوی مخاطبان رده سنی خود مواجه شده است.

 

مجید کریمیان افزود: این اولین نشست تجربی با هدف جذب مخاطب حداکثری در بخش کودک و نوجوان برای یک اثر سینمایی است که نشان دهنده اهمیت این موضوع و توجه به نسل پیش رو است.

وی بیان کرد: ما برای مقابله با تهاجم فرهنگی و جبهه جنگ نرم به اتاق‌های همفکری نیاز داریم و بعد از مدت‌ها یک محصول هنری مفید، سالم و تکنیکی با مفاهیم ارزشی ویژه و جذاب از جهت جذب مخاطب نوجوان ساخته شده و امتحان خود را در جشنواره‌ها پس داده است.

وی گفت: علاوه بر این از حیث فرهنگی نیز یک اقدام فرهنگی وسیع است و توجه نوجوانان را به زیست بوم کشور، محیط زیست و فناوری نوین با در نظر گرفتن ارق ملی و مذهبی جلب می‌کند.

 

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هر شخص حقیقی و حقوقی دغدغه مند می‌تواند گوشه‌ای از این فعالیت فرهنگی را برعهده بگیرد گفت: پخش فیلم سینمایی “منطقه پرواز ممنوع ” در سینماها برعهده موسسه سینمایی بهمن سبز وابسته به حوزه هنری کشور است که به همین علت این اثر در استان و شهرستان‌ها در مجموعه سینماهای بهمن به نمایش گذاشته می‌شود.

وی اظهار داشت: فیلم در شهرهای فاقد سینما توسط سینماهای سیار با همکاری انجمن سینمای جوان و همچنین دبیرخانه مردمی جشنواره عمار و حوزه هنری اکران خواهد شد.

 

کریمیان به هماهنگی‌های انجام شده با آموزش و پروش استان برای اکران این فیلم اشاره کرد و گفت: علاوه بر استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان مدارس در استان، سالن‌های آموزش و پرورش با ظرفیت سینمای سیار برای اکران این فیلم به صورت رایگان در نظر گرفته شده است.

علاقه‌مندان به تماشای این فیلم در شهرستان بیرجند می‌توانند به سینما بهمن مراجعه یا به صورت اینترنتی نسبت به تهیه بلیط اقدام کنند.

در نشست امروز مجموعه استانداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، مجموعه سراج استان، کانون هنرمندان استان، نماینده هیات مذهبی استان، مجموعه‌ای از فعالان فضای مجازی و جمعی از خبرنگاران گروه های موفق هنری حضور داشتند تا با هماهنگی و همکاری بتوانند این اثر سینمایی را که پیش از این به عنوان پرمخاطب‌ترین فیلم سی و دومین جشنواره کودک و نوجوان اصفهان معرفی شده و جایزه بهترین بازیگری این جشنواره را از آن خود کرده بود، در سرانه فرهنگی و تفریحی خانواده‌ها در استان خراسان جنوبی قرار دهند.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار