208508
۰۹ آبان ۱۳۹۸

بهره‌مندی ۵۳۲ کودک و نوجوان بی‌سرپرست از حمایت‌های بهزیستی استان خراسان جنوبی

بهزیستی خراسان جنوبی از ۵۳۲ کودک و نوجوان بی‌سرپرست، حمایت می‌کند.

به گزارش کودک پرس ، عرب نژاد  مدیر کل بهزیستی استان گفت: از این تعداد، ۲۹۰ کودک و نوجوان در ۲۳ خانه کودکان و نوجوانان غیردولتی و یک خانه دولتی نگهداری می‌شوند و ۲۴۲ کودک تحت حمایت بهزیستی در خانه اقوام و بستگان خود زندگی می‌کنند.

 

او افزود: در نیمه نخست امسال ۱۸ کودک واجد شرایط واگذاری به فرزند خواندگی و امین موقت با حکم قضایی به خانواده‌های متقاضی تحویل شده است و همچنین ۶ فرزند هم از مراکز تحت نظارت بهزیستی ترخیص شده اند که برای توانمندسازی شان ۵۴ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان تسهیلات به آن‌ها پرداخت شد.

عرب نژاد ادامه داد: بر اساس قانون فرزندخواندگی و امین موقت، زن و شوهری  که ۵ سال از ازدواج آنان گذشته باشد و از این ازدواج فرزندی نداشته باشند و حداقل یکی از زوجین بیش از ۳۰ سال سن داشته باشد و زن و شوهر دارای فرزند و مشروط بر این که حداقل یکی از زوجین بیش از ۳۰ سال سن داشته باشد می‌توانند برای فرزندخواندگی و امین موقت اقدام کنند.

همچنین دختران و زنان بدون شوهر در صورتی که حداقل ۳۰ سال سن داشته باشند منحصرا حق سرپرستی فرزندان دختر را خواهند داشت.

 

مدیر کل بهزیستی با بیان اینکه هم اکنون ۱۹۹ زوج در استان در نوبت دریافت فرزند خوانده هستند گفت: سالانه ۳۰ تا ۴۰ کودک تحت مراقبت بهزیستی در خراسان جنوبی، واجد شرایط واگذاری به خانواده‌ها هستند.

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار