موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
208221
۰۲ آبان ۱۳۹۸

۱۰۰۰ کودک بازمانده از تحصیل در گلستان به مدرسه بر می‌گردند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: طرح کودک یار، در فاز اول امکان ادامه تحصیل و آموزش هزار کودک بازمانده از تحصیل و کودکان کار و خیابانی را در گلستان فراهم می‌کند.

به گزارش کودک پرس ، الهه غیناقی در پانزدهمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک در گرگان اظهارکرد: طرح کودک یار، در فاز اول امکان ادامه تحصیل و آموزش هزار کودک بازمانده از تحصیل و کودکان کار و خیابانی در مناطق حاشیه ای شهری و روستایی استان را فراهم می کند.

وی از جمله اهداف طرح را توانمندسازی اجتماعی کودکان بازمانده از تحصیل، ارتقاء سطح آگاهی والدین آنان در رابطه با فواید تحصیل کودکان و سایر آموزش ها (حقوقی-روانشناسی-بهداشتی و…)، ارتقاء امنیت اجتماعی و روانی کودکان و پیشگیری از کودک آزاری در انواع گوناگون آن عنوان کرد.

غیناقی گفت: همچنین «طرح همیار قانون» با ارتقای آگاهی حقوقی کودکان در تلاش برای کاهش آسیب های اجتماعی آنان در سنین نوجوانی و بزرگسالی است.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک هم در این جلسه گفت: مشکلات کودکان استان های مختلف کشور شناسایی و احصاء شده و با برنامه ریزی دقیق در راستای رسیدگی به آن‌ها اقدام خواهد شد.

طبق گفته محمود عباسی ۷۰ هزار کودک کار در کشور شناسایی شده است.

 

گفتنی است که در حاشیه پانزدهمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک از دو طرح دفتر بانوان و خانواده استانداری گلستان با عنوان کودک یار و همیار قانون رونمایی شد.

 

 

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار