208218
۰۲ آبان ۱۳۹۸

بینایی بیش از ۱۶ هزار کودک میاندوآبی سنجش می‌شود

رییس اداره بهزیستی میاندوآب با اشاره به آغاز طرح سراسری سنجش بینایی کودکان سه تا ۶ ساله گفت: با اجرای این طرح در قالب طرح پیشگیری از تنبلی چشم (آمبلیوپی) بینایی ۱۶ هزار و ۱۶۵ کودک سه تا ۶ ساله در این شهرستان مورد سنجش قرار می‌گیرد.

به گزارش کودک پرس ، علی کریمی اظهار داشت: این طرح با هدف پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از بیماری تنبلی چشم در کودکان هدف آغاز شده است و تا ۱۵ آذر ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه این طرح در نقاط شهری و روستایی میاندوآب اجرا می‌شود، گفت: والدین می‌توانند کودکان خود را برای سنجش بینایی به مهدهای کودک و مراکز بهداشت روستایی و اداره بهزیستی برده تا مورد سنجش بینایی لازم قرار بگیرند.
وی افزود: مشاوره ژنتیکی، غربالگری شنوایی در بدو تولد و طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان از جمله اقداماتی است که بهزیستی برای جلوگیری از افزایش تعداد معلولان در جامعه اجرا می‌کند.

رییس اداره بهزیستی میاندوآب اضافه کرد: سال گذشته حدود ۱۵ هزار و ۱۵ کودک میاندوآبی مورد سنجش بینایی قرار گرفتند که بینایی ۷۷۵ کودک شامل  ۹۴ درصد نیازمند ارجاع به سطوح تخصصی (بینایی‌سنج یا چشم‌پزشک) بودند.

«کریمی»، با بیان اینکه بهزیستی برای درمان این قبیل کودکان، خدماتی شامل تامین عینک طبی و انجام عمل جراحی به صورت رایگان ارایه می‌دهد، گفت: ۳۵۶ نفر از کودکان در معاینه تخصصی دارای مشکل تشخیص داده شد و تحت درمان دارویی، جراحی یا تجویز عینک قرار گرفتند.
وی از همه خانواده‌ها خواست با مراجعه به این مراکز در ارتقای سطح سلامت بینایی کودکان خود تلاش کرده و نسبت به سلامت آنها بی‌تفاوت نباشند.

پنج هزار و ۲۰۰ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۲۲ هزار نفر زیر پوشش اداره بهزیستی شهرستان میاندوآب هستند.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار