موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
207449
۱۸ مهر ۱۳۹۸

۱۱ عنوان کتاب کودک از نویسندگان گلستانی رونمایی شد

هم‌زمان با روز جهانی کودک، از ۱۱ عنوان کتاب به قلم نویسندگان گلستانی که در فصل تابستان منتشر شده است، در تالار اندیشه موسسه فرهنگی میرداماد گرگان رونمایی شد.

به گزارش کودک پرس ،در هفتمین نشست کتاب فصل استان گلستان که با حضور معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نویسندگان، فعالان حوزه نشر و دوستداران کتاب استان شامگاه سه‌شنبه 16 مهرماه مصادف با روز جهانی کودک در موسسه فرهنگی میرداماد گرگان برگزار شد، از 11 کتاب منتشره در حوزه کودکان به‌طور اختصاصی رونمایی به عمل آمد.

انتشارات اِشکاف به مدیرمسئولی «محسن غنودی» با هفت عنوان کتاب هر یک به شمارگان 2000 جلد به نام‌های «تولد حسنی»، «حسنی در چهارشنبه‌سوری»، «حسنی در سیزده‌بدر»، «حسنی و عید نوروز»، «حسنی میره مدرسه»، «حسنی در شب یلدا» و «حسنی و روزهای خوب» بیشترین اثر در حوزه کتاب‌های کودکان را در این مراسم داشت.

شش عنوان از این آثار با محوریت آموزش و ترویج فرهنگ مهربانی، سنت‌شناسی و خانواده‌دوستی در قالب شعر منتشرشده که سراینده آنها ریحانه دانش‌دوست بوده و محسن غنودی و محدثه محمودی، تصویرگری آثار را بر عهده داشته‌اند.

کتاب «حسنی و روزهای خوب» نیز در قالب رنگ‌آمیزی و سرگرمی توسط محسن غنودی و ریحانه دانش‌دوست طراحی و تصویرسازی شده است.

«قصه‌های حبوبات و سه قصه دیگر» هم نوشته خدیجه دخت‌قربانی است. در این کتاب 12 صفحه‌ای قصه‌هایی کوتاه به نام‌های «مورچه و عدس خان»، «لوبیا سفید عروس شد»، «نخودی آباد»، «سطل قیر مهربان»، «نی‌نی باد» و «دیوار خجالتی» به چشم می‌خورد که طراحی و صفحه‌آرایی آن را «زهرا رجب‌پور» بر عهده داشته است.

همچنین کتاب «قصه‌های شیرین مامان‌بزرگ» نوشته مهرنوش ناصری با نقاشی‌های بهنوش وکیلی که در 42 صفحه به همت نشر نوروزی گرگان منتشر شده است، در این مراسم رونمایی شد. این کتاب شامل قصه‌های زیر است: «بچه آهو»، «خانه درختی»، «لباس مهربانی»، «انگشتر قشنگ»، «بوی بد»، «فرار اسباب‌بازی‌ها»، «آشغال نریزیم»، «غذای مفید»، «علامت استاندارد»، «پیرمرد عصبانی»، «شجاعت» و «خانه عجیب».

مهرنوش ناصری، مؤلف این مجموعه قصه که خود را یک فرهنگی و معلم بازنشسته معرفی کرد، با بیان اینکه این کتاب را بنا به خواست و ایده نوه‌ام رادین منتشر کرده‌ام، گفت: این آثار را با الهام از تفکرات ذهنی‌ خودم و بر اساس گزیده‌ای از قصه‌هایی که به‌صورت شفاهی برای نوه‌ام بازگو کرده‌ام، به رشته تحریر درآورده‌ام.

وی افزود: این مجموعه داستان‌ها اغلب بر اساس اتفاقات واقعی بوده و کمتر از رؤیاپردازی و یا تخیل در خلق آنها استفاده کرده‌ام.

از دیگر کتاب‌هایی که در این مراسم در حوزه کودکان از آن رونمایی شد؛ می‌توان به کتاب‌های «مناسبت‌های کودکانه» به قلم سید اسماعیل جعفری به همت نشر هنر اول و «کاسپی و نجات از تور ماهیگیری» به قلم سهیلا یزدانی و تصویرگری مریم کیانی‌پور اشاره کرد.

«کاسپی و نجات از تور ماهیگیری» با حمایت مرکز حفاظت از فوک خزری ایران و به‌همت نشر پیک ریحان گرگان روانه بازار کتاب شده است و قصه 24 صفحه‌ای آن درباره دختر کوچکی به نام «صدف» است که دوست دارد فوک‌ها را از نزدیک ببیند.

یادآوری می‌شود، روز جهانی و هفته ملی کودک با شعار «آینده را باید ساخت» از تاریخ 13 تا 19 مهرماه در تهران و سراسر کشور گرامی داشته می‌شود.

 

 

 

منبع: ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار