موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
206777
۰۹ مهر ۱۳۹۸

۸۴ کودک کار در مراکز بهزیستی قزوین پذیرش شدند

مراکز تحت پوشش بهزیستی استان قزوین در نیمه نخست سال جاری ۸۴ کودک کار را پذیرش کردند که ۵۳ درصد آنها ایرانی و ۴۷ درصد از اتباع خارجی بوده‌اند.

به گزارش کودک پرس ، مدیر کل بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه ۱۰ درصد از این کودکان دختر و بقیه پسر بوده اند، افزود: ۵۶ تن از این کودکان، خدمات‌ روزانه حقوقی، تیمی، آموزشی و بهداشتی و درمانی دریافت کرده و ۲۸ کودک نیز به صورت شبانه‌ روزی نگهداری شدند.

علیرضا وارثی با اشاره به پیشینه فعالیت‌های بهزیستی در امور کودکان کار، اضافه کرد: دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در سال ۱۳۷۸ طرح پذیرش، تشخیص و جایگزینی مراکز ساماندهی و نگهداری کودکان خیابانی را به طور همزمان در ۱۰ استان تدوین و اجرا کرد و تا سال ۱۳۸۰ این مراکز را در تمام استان‌ها گسترش داد.

وارثی با اشاره به مراکز فعال استان در این زمینه، ادامه داد: یک مرکز دولتی شبانه روزی در شهر قزوین در سال ۱۳۷۹، یک مرکز حمایتی و آموزشی کودک و خانواده در شهرستان قزوین در سال ۱۳۹۵ و یک مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده در شهرستان تاکستان در سال ۱۳۹۷ افتتاح و راه‌اندازی شده است.

وی گفت: سال گذشته بهزیستی استان قزوین، در همین مراکز ۲۱۲ کودک را مورد پذیرش و حمایت قرار داد.

 

وارثی با اشاره به اقدامات بهزیستی در خصوص این گروه از کودکان گفت: انعقاد تفاهم‌نامه با مرکز بهداشت علوم پزشکی جهت ارائه خدمات سلامت و آموزش‌های مرتبط با پیشگیری از ایدز و… برای کودکان کار و خیابان، تدوین طرح جمع آوری کودکان کار و راه‌اندازی مرکز دوستدار کودک و ابلاغ آن به استانداری، فرمانداری و شهرداری، برگزاری جشن‌ها و مراسم مذهبی به مناسبت‌های گوناگون برای این کودکان، برگزاری اردوهای تفریحی- آموزشی مختص کودکان کار و ارایه دوره‌های آموزشی، هنری و روانشناختی برای کودکان و خانواده آنان بخشی از این فعالیت‌ها بوده است.

مدیر کل بهزیستی قزوین یادآور شد: در سال جاری نیز جهت بهره گیری از توان و مشارکت بخش غیر دولتی، قراردادی به مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال با ۲ مرکز غیردولتی خانه خورشید در شهرستان قزوین و چتر مهربانی در شهرستان تاکستان امضا شد.

وی افزود: همچنین با تاکید بر ورزش به عنوان یکی از ابزارهای بازپروری روح و جسم کودکان کار، مرکز غیردولتی خانه خورشید اقدام به همکاری با یکی از باشگاه‌های ورزشی استان جهت تشکیل تیم فوتسال کرده است.

 

مدیرکل بهزیستی قزوین گفت: ارائه نوشت افزار به ۱۲۰ کودک، تجهیز مراکز کودکان کار و خیابان و برگزاری دوره آموزشی جهت ارتقای سطح دانش خدمت دهندگان، اجرای برنامه‌های شناسایی کودکان در خیابان با تاکید بر پرهیز از اقدام های خشن، کاهش ساعت‌های حضور کودکان در خیابان از طریق اجرای برنامه‌های حمایتی، آموزشی و ارایه حدود چهار هزار خدمات تخصصی روانشناسی، مددکاری، حقوقی، بهداشتی و درمانی به کودکان و خانواده آنان نیز از دیگر اقدام‌های جاری بهزیستی در سال جاری بوده است.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار