موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
206583
۰۷ مهر ۱۳۹۸

برگزاری نخستین نشست شورای هماهنگی برنامه‌های هفته ملی کودک

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان از برگزاری نخستین نشست شورای هماهنگی برنامه‌های هفته ملی کودک در اهواز خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، وحید کیانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: نخستین نشست شورای هماهنگی برنامه‌های هفته ملی کودک استان خوزستان با حضور مدیرکل اموراجتماعی استانداری خوزستان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و نمایندگان، سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی و غیر دولتی در استانداری خوزستان برگزار شد.

او افزود: برنامه‌های امسال هفته ملی کودک طی روز‌های ۱۳ تا ۱۹ مهر ۱۳۹۸ در اهواز و شهر‌های سراسر استان برگزار می‌شود.

کیانی با اشاره به این که رشد و بالندگی کودکان روشن‎ترین نشانه توان هر جامعه محسوب می‎شود اظهار کرد: هیچ تلاشی ارزشمندتر از بخشیدن فردا‌هایی روشن به کودکان وجود ندارد، چرا که کودکان شهروندان شریفی هستند که می‎توانند در ساختن آینده‎ای بهتر یار و یاورمان باشند.

این مقام مسئول اذعان داشت: بدون تردید حرکت از موقعیت فعلی به شرایط مطلوب که شایسته‎ کودکان باشد، نمی‎تواند بدون برنامه‎ای دقیق و علمی، کار فکری مداوم، کسب دانشِ نوین، افزایش همکاری و تفاهم و کسب مهارت‎های جدید برای همه‎ی آن‎هایی که به نوعی با مباحث ویژه‎ی کودکان مرتبط هستند و دغدغه‎ی کمال یافتگی آنان را دارند صورت گیرد.

مدیرکل کانون خوزستان با اشاره به نزدیک شده به روز جهانی و هفته ملی کودک تصریح کرد: امسال همچون سال گذشته بار دیگر شعار «آینده را باید ساخت» برای گرامی‌داشت این هفته انتخاب شده است و تلاش خواهیم کرد با برجسته‌سازی اهمیت دوران کودکی و ویژگی‌ها، نیاز‌ها و خواسته‌های کودکان امروز و هم چنین هم‌افزایی فعالیت‌های دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی کودک در سراسر استان در راستای ارتقای آگاهی جامعه نسبت به حقوق کودکان به ویژه کودکان با نیاز‌های ویژه قدم برداریم.

 

وحید کیانی ایجاد فضای با نشاط با مشارکت کودکان و معرفی سازمان‎های فعال در حوزه‎ کودک و ظرفیت‌های آن‌ها به جامعه به ویژه «خانواده‌ها و اولیای تربیتی» و توجه به هویت ملی و بهره‎گیری از آموزه‎های دین مبین اسلام (در رابطه با حقوق کودک) را از جمله اهداف برگزاری روز جهانی و هفته ملی کودک عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به تقارن زمانی ایام ماه صفر با این هفته، به منظور نهادینه‌کردن ارزش‌های تربیتی و انسان‌ساز عاشورا و جهاد در راه خدا در ذهن و روح کودکان و ترویج این فرهنگ در جامعه، ویژه برنامه‌های گرامی‌داشت این هفته به رویکردِ آموزه‌های عاشورا، توجه ویژه خواهد داشت.

در نشست شورای هماهنگی برنامه‌های هفته ملی کودک نمایندگان سازمان‌های دعوت شده دیدگاه‌های خود را بیان کردند و قرار شد برنامه‌های هفته ملی کودک با متولی گری کانون و مشارکت فعال هر یک از این سازمان‌ها برای طراحی و برنامه‌ریزی فعالیت‌های هفته ملی کودک برگزار شود.

این نمایندگان بر گسترش پوشش برنامه‌ها در بین تعداد بیشتری از کودکان، کودکان کار، کودکان بیمار و بستری در بیمارستان‌ها همچنین کودکان مناطق کم برخوردار و روستا‌های محروم استان تاکید داشتند.

همچنین در این نشست مباحثی در زمینه اهمیت تاکید بر محیط زیست، میراث فرهنگی، آموزش و مهارت زندگی و موضوع کتاب و کتاب‌خوانی در برنامه‌های این هفته مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

 

در نخستین نشست شورای هماهنگی برنامه‌های هفته ملی کودک که روز ۳ مهرماه ۱۳۹۸ با محوریت کانون در استانداری خوزستان برگزار شد؛ نمایندگان سازمان‌ها و نهاد‌هایی مانند آموزش و پرورش، نهاد کتابخانه‌های عمومی، شهرداری اهوار، بنیاد شهید، بهزیستی، نیروی انتظامی، معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی، ورزش و جوانان، جمعیت هلال احمر، آتش نشانی حفاظت محیط زیست، کمیته امداد امام خمینی (ره) و فرمانداری اهواز با یک‌دیگر به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار