موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
206001
۰۱ مهر ۱۳۹۸

شناسایی ۳۵۰ کودک کار در کرمانشاه/ ۹۵ درصد حاشیه‌نشین هستند

مدیر موسسه خیریه حضرت علی اصغر(علیه‌السلام) کرمانشاه از شناسایی ۳۵۰ کودک کار در این استان خبر داد و گفت: ۹۶ نفر از این تعداد زیر پوشش موسسه خیریه حضرت علی اصغر(علیه‌السلام) هستند.

به گزارش کودک پرس ، کودکان کار به کودکان کارگری گفته می‌شود که به صورت مداوم و پایدار به خدمت گرفته می‌شوند، به طوری که این امر آن‌ها را در بیشتر اوقات از رفتن به مدرسه و تجربه دوران کودکی بی‌بهره می‌سازد و سلامت روحی و جسمی آن‌ها را تهدید می‌کند.

کودکان کار در شرایط بسیار نامطلوب از نظر تغذیه، بهداشت و انجام کارهای خطرناک و حاد به سر می‌برند، این کودکان می‌توانند به راحتی بازیچه دست بزهکاران حرفه‌ای اعم از سارقین یا باندهای توزیع مواد مخدر، عوامل ایجاد خانه‌های فساد و… قرار گیرند؛ و همچنین عدم بهره‌گیری از آموزش و تحصیل علم و فن، قدرت رقابت با سایر کودکان در ایجاد یک زندگی سالم را هر جه بیشتر از این کودکان سلب می‌کند.

موسسه خیریه حضرت علی اصغر(علیه‌السلام) در سال 1388 مجوز خود را از استانداری گرفت و کار خود را در سال 1389 شروع کرد؛ اهداف اصلی این موسسه خیریه تامین معاش کودکان کار(بدسرپرست بی سرپرست) زیر 18 سال است و از هدف‌های دیگر این موسسه جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از کار، ادامه تحصیل، تامین وسایل لوازم‌التحریر و پوشاک است.

 

مدیر این موسسه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، گفت: تاکنون 350 ﮐﻮﺩﮎ ﮐﺎﺭ ﻭ ﺧﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺩﺭ  ﺍﺳﺘﺎﻥ ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ شده ﮐﻪ تمامی آن‌ها توسط بهزیستی ساماندهی شده است.

نشمی یدی افزود: از این تعداد، 96 نفر آن‌ها زیر پوشش موسسه خیریه حضرت علی اصغر(علیه‌السلام) است که به دلیل محدودیت منابع مالی توان حمایت بیشتری از این کودکان را نداریم و زحمت نگهداری این کودکان را، مراکز  شبانه روزی بهزیستی برعهده دارد.

یدی بیان کرد: ما در تابستان برای اوقات فراقت این کودکان،کلاس‌های تقویتی، اردوهای زیارتی و تفریحی برگزار کردیم و در نظر داریم برای توانمندسازی والدین و کودکان کار کلاس‌های آموزشی دایر کنیم.

 

وی در آخر تصریح کرد: ﺣﺪﻭﺩ 95 ﺩﺭﺻﺪ ﮐﻮﺩﮐﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﻣﺤﻠﻪﺍﯼ ﺣﺎﺷﯿﻪ‌ﻧﺸﯿﻦ ﺩﺭ ﮐﺮﻣﺎﻧﺸﺎه ﻫﺴﺘﻨﺪ که دلیل کار بیشتر آن‌ها بدسرپرست بودن یا فقر خانواده این کودکان است.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار