موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
205237
۲۴ شهریور ۱۳۹۸

شناسایی ۲۱ کودک کار در ۶ ماه نخست امسال در گرگان

کابوسی گفت: ۲۱ کودک کار در شش ماه نخست امسال را در سطح خیابان‌های شهر گرگان شناسایی شدند.

به گزارش کودک پرس ، «فرشته کابوسی» گفت: 172 کودک کار خیابانی در مرکز زیر نظر بهزیستی مورد حمایت قرار  دارد.

رئیس بهزیستی گرگان ادامه داد: اگر این افراد از سوی جامعه مورد حمایت قرار نگیرند تشویق نمی‎شوند که در خیابان‎های سطح شهر تکدی گری کنند.

کابوسی یادآور شد: متاسفانه مردم دلسوز از این کودکان خرید می کنند و این امر منجر می شود که این کودکان دیگر به دنبال حرفه آموزی و تحصیل نروند، بسیاری از این کودکان که روزانه درآمدی بالغ بر 100 هزار تومان دارند دیگر تمایلی به رفتن بر سر کار با حقوق هایی پایین تر از این مبلغ را ندارند.

وی گفت: برای جمع آوری کودکان کار خیابانی باید همه دستگاه ها اهتمام داشته باشند و همچنین از سویی دستگاه های قضایی و انتظامی نیاز است برخورد جدی تری با متکدیان کند.

رئیس بهزیستی گرگان بیان کرد: برای کودکان کار خیابانی که در مراکز تحت نظر این سازمان نگهداری می شوند علاوه تحصیل، به موضوع آموزش و کلاس های تقویتی، برگزاری جشن ها و تهیه لوازم تحریر و امکانات تحصیلی نیز رسیدگی می‌شود و از سوی دیگر خانواده های آنها نیز مورد حمایت و آموزش قرار می گیرند.

کابوسی با بیان اینکه برخی از این کودکان در مراکز شبانه روزی بهزیستی نگهداری می شوند، افزود: برخی دیگر از این کودکان در مراکز شبهه خانواده که مورد تایید بهزیستی هستند مورد حمایت قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه باید جریمه های تکدی گری متناسب با درآمدی باشد که بدست می آورند، خاطرنشان کرد: 21 کودک در شش ماه نخست امسال در سطح خیابان های شهر شناسایی شدند.

رئیس بهزستی گرگان بیان کرد: افراد جامعه کمک به بهزیستی را برای حمایت از کودکان کار در قالب طرح های مشارکت مردمی می توانند جایگزین کمک به کودکان کار خیابانی کنند.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار