موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
204733
۱۶ شهریور ۱۳۹۸

ورزشکاران آذربایجان‌غربی ۵۷ مدال المپیاد کشوری را بر گردن آویختند

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت: ورزشکاران نونهال و نوجوان دختر و پسر استان تاکنون در دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور موفق به کسب ۲۳ مدال طلا، ۱۷ مدال نقره و ۱۷ مدال برنز شدند.

به گزارش کودک پرس ، عبدالله چمن‌گلی افزود: ورزشکاران استان تاکنون در رشته‌های وزنه‌برداری، کاراته، تنیس روی میز، بوکس، کبدی، هاکی، قایقرانی، سامبو، پنجاک سیلات، موی‌تای، اسکیت سرعت، تنیس، شمشیربازی، دو و میدانی و تیراندازی موفق به کسب مدال‌ شدند.

وی ادامه داد: آذربایجان‌غربی تاکنون با کسب این مدال‌ها در بین ۳۱ استان شرکت‌کننده در دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در مکان نهم قرار گرفته‌ است.

وی بیان کرد: ورزشکاران استان در بخش پسران ۱۹ مدال طلا، ۱۲ مدال نقره و ۱۵ مدال برنز و در بخش دختران نیز چهار مدال طلا، پنج نقره و ۲ برنز کسب کرده‌اند.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت: این استان شهریورماه امسال نیز میزبانی رشته‌های کاراته، کبدی، اسکیت سرعت، بسکتبال سه نفره و هاکی را در برگزاری رقابت‌های دومین دوره المپیاد کشوری بر عهده داشت.

 

چمن‌گلی گفت: در جدول توزیع مدال‌های قهرمانی دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور که در ۹۹ رشته ورزشی در بخش دختران و پسران برگزار شده است تاکنون یک هزار و ۸۶۰ مدال بین ورزشکاران برتر در سطح کشور توزیع شده است.

وی ادامه داد: تهران با کسب ۹۲ طلا، ۵۶ نقره و ۶۰ برنز در جایگاه نخست قرار دارد، اصفهان با ۵۲ طلا، ۴۹ نقره و ۶۰ برنز دوم است و مازندران با ۴۲ طلا، ۲۳ نقره و ۴۶ برنز در رتبه سوم جای گرفته است.

چمن‌گلی افزود: آذربایجان‌غربی سال گذشته در نخستین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور که در ۷۸ رشته ورزشی بخش دختران و پسران برگزار شد، با کسب ۲۲ مدال طلا، ۱۱ نقره و ۱۵ برنز رتبه دهم کشور را به خود اختصاص داد.
وی افزود: ورزشکاران رده سنی ۱۲ تا ۱۵ سال استان در بخش دختران هشت مدال طلا، پنج مدال نقره و چهار مدال برنز و در بخش پسران ۱۴ طلا، ۶ نقره و ۱۱ برنز کسب کردند.

 

آذربایجان‌غربی دارای ۵۰ هیات استانی و ۶۳۲ هیات ورزشی شهرستانی است؛ بیش از ۱۰۰ هزار ورزشکار بیمه شده در این استان فعالیت دارند.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار