موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
212235
۲۵ دی ۱۳۹۸

والدین چگونه شخصیت فرزندان را شکل می‌دهند؟

اگرچه فرمول مشخصی برای بزرگ کردن کودک موفق وجود ندارد؛ اما نکته و کلید اصلی پرورش کودکان، قرار گرفتن آن‌ها در معرض کار‌های سخت و ترغیب کردن منافع آن‌ها است.

به گزارش کودک پرس ، پدر و مادر شما چه بهترین دوستانتان طی زندگی بوده باشند و چه به سختی از آن‌ها چیزی بدانید و آن‌ها را بشناسید، رابطه‌ای که با آن‌ها داشته اید، بر آنچه که امروز هستید، به صورت مستقیم تاثیر خواهد گذاشت.

این نتیجه گیری حداقل همان چیزی است که زیگموند فروید در تئوری خود مطرح کرد، هنگامی که می‌گفت، شخصیت بزرگسالی ما همان چیز‌هایی است که از تجربیات کودکی مان رشد می‌کند. بینشی که به صورت تجربی با نظریه دلبستگی و روانشناسی رشد و نمو از طریق قرن بیستم تا امروز مورد آزمایش قرار گرفته است.

اگرچه فرمول مشخصی برای بزرگ کردن کودک موفق وجود ندارد؛ اما نکته و کلید اصلی پرورش کودکان، قرار گرفتن آن‌ها در معرض کار‌های سخت و ترغیب کردن منافع آن‌ها است.

 

مطالعات بیشمار و تحقیقات بالینی گسترده، نشان دهنده پیوند ناگسستنی بین رفتار والدین شما در دوران کودکی و نحوه عملکرد افراد در بزرگسالی است. اگر مادر شما دائما مشغول کار‌های متعدد بوده باشد، به احتمال زیاد دچار استرس خواهید شد. اگر والدین کودکان انتظارات بالایی از آن‌ها داشته باشند، احتمالاً در مدرسه بهتر عمل خواهند کرد.

در اینجا ۱۰ روش رفتار والدین شما روی چه کسی تأثیر گذاشته است.

اگر والدین کودک را مجبور کنند تا کارهایش را خود به تنهایی انجام دهد، به احتمال زیاد در آینده وظایفش را به طور مستقل انجام خواهد داد.

اگر والدین مهارت‌های اجتماعی را به کودک آموزش داده باشند، احتمالاً مدرک دانشگاهی و شغل پردرآمدی در آینده در انتظار او خواهد بود.

اگر والدین به کودکان خود دروغ‌های بی‌خطر (یا به اصطلاح دروغ‌های سفید) گفته باشند، ممکن است باعث شوند تا این افراد در بزرگسالی در اعتماد به دیگران مشکلات جدی و عدیده‌ای داشته باشند.

اگر والدین در مورد بدن خود به صورت منفی صحبت کنند، به احتمال زیاد کودکان نیز در بزرگسالی اعتماد به نفس بسیار پایینی خواهند داشت.

اگر والدین انتظارات خود را از فرزندانشان بالا ببرند، به احتمال زیاد آن‌ها در مدرسه بهتر عمل خواهند کرد.

اگر مادری تحصیلات عالیه داشته و یا در حال تحصیل باشد، احتمالاً فرزند وی نیز همین کار را می‌کند.

اگر مادری دائماً استرس داشته باشد، احتمالاً کودک وی نیز در ریاضیات بدترین عملکرد را خواهد داشت.

اگر شما یک دختر هستید و مادرتان در خارج از خانه کار می‌کند، در آینده بیشتر از زنان دیگر درآمد دارید.

اگر مادرتان در هنگام کودکی، شما را دوست داشته و مراقبتان بوده باشد، به احتمال زیاد در مدرسه بهتر عمل خواهید داشت.

 

 

منبع: ایسکانیوز

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار