موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
212061
۲۲ دی ۱۳۹۸

ظریف: دست‌کم ۲۵ کودک ایرانی ماه گذشته بر اثر تحریم‌های آمریکا جان باختند

وزیر امور خارجه ایران گفت: ما اجازه نمی‌دهیم آمریکا برای ما تعیین کند چه‌زمانی و چگونه پاسخ دهیم، ما در هیجان این اتفاقات قرار نمی‌گیریم.

به گزارش کودک پرس ، «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران گفته دست‌کم ۲۵ کودک ظرف یک ماه گذشته بر اثر تحریم‌های آمریکا جانشان را از دست داده‌اند.

ظریف در این مصاحبه گفت آمریکا با تهدید به حمله به مراکز فرهنگی ایران نشان داد «هیچ احترامی برای قوانین بین‌المللی قائل نیست و آماده ارتکاب جرائم بین‌المللی است- حمله به مراکز فرهنگی، جنایت جنگی است.»

وزیر خارجه ایران در بخش دیگری از سخنانش، اقدام دولت آمریکا در ترور سردار سهپد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را «تروریسم دولتی» توصیف کرد.

وی گفت: «این اقدام، تجاوز علیه ایران است و مصداق حمله مسلحانه به ایران است و ما به آن پاسخ می‌دهیم. اما پاسخ ما متناسب خواهد بود نه غیرمتناسب. ما به آن قانونی پاسخ می‌دهیم، چون آدم‌های قانون‌گریزی مانند ترامپ نیستیم.»

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران همچنین تصریح کرد که ترامپ باید پیام حضور عظیم مردم در مراسم عزاداری برای سردار سلیمانی را دریافت کند.

او گفت: «رئیس‌جمهور ترامپ بعد از دیدن خیل جمعیت دیروز باید تهدید این مردم را که با تهدید‌های او بیشتر به خشم خواهند آمد متوقف کند. تهدید‌های او ما را نمی‌ترساند.»

وزیر امور خارجه ایران در این مصاحبه همچنین تصمیم ترامپ برای ترور سردار سلیمانی را به چالش کشید. او گفت: «آیا [ترامپ]آمریکایی‌ها را امن‌تر کرده است؟ آیا آمریکایی‌ها احساس می‌کنند الان امنیت بیشتری دارند یا از حضورشان در منطقه بیشتر استقبال می‌شود؟ آمریکایی‌ها درباره شعار‌ها مبنی بر اینکه باید از منطقه خارج شوند چه احساسی دارند؟ در این باره چه احساسی دارند؟»

وزیر خارجه ایران علاوه بر این تأکید کرد که سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه ایران، منطقه را بی‌ثبات کرده و در برقراری صلح مانع‌تراشی کرده است.

 

او گفت: «چیزی که دانستن آن برای رژیم ترامپ مهم است این است که بعد از برجام همه چیز رو به بهبود بود. شاهد انتخابات عادی در عراق، انتخابات عادی در لبنان بودیم؛ شاهد کاعش تنش‌ها در سوریه بودیم. چه اتفاقی افتاد؟ ایالات متحده آمریکا کارزار فشار حداکثری را آغاز کرده و مردم ایران را ترور کرد.»

 

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار