موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
209700
۰۴ آذر ۱۳۹۸

والدین اطلاع چندانی درباره مواد محرک جدید ندارند

متاسفانه بسیاری از والدین اطلاعات چندانی درباره مواد محرک جدید و نحوه مصرف و تاثیرات آن ندارند به همین دلیل تا مدت‌ها از اعتیاد نوجوان خود بی‌خبر می‌مانند درحالیکه خانواده در پیشگیری از بخش عمده‌ای از آسیب‌ها از جمله اعتیاد و حمایت از نوجوان خود برای گذراندن این دوره بحرانی نقش عمده‌ای ایفا می‌کند.

به گزارش کودک پرس ، کارشناس مسئول امور شبه خانواده بهزیستی استان زنجان گفت: خانواده یکی از بنیادی‌ترین عوامل موثر در مصرف یا عدم مصرف موادمخدر در بین فرزندان بشمار می‌رود و در این میان مشکلات تحصیلی، فعالیت‌های اجتماعی، دسترسی بیشتر به موادمخدر و مشروبات الکلی و نیاز به پذیرفته شدن از طرف دوستان و همسالان، نوجوان را به رفتارهایی مانند سیگار کشیدن یا سوء مصرف مواد مخدر و محرک دیگر سوق می دهد.

بهناز بلوری افزود: دوره نوجوانی به علت همزمانی با دوره بلوغ، تلاش نوجوان برای کسب هویت، پیدا کردن درک تازه ای از جهان و یافتن مسیر زندگی دوره حساسی از زندگی محسوب می شود و وقتی اعتیاد با یک دوره خاص از زندگی فرد مانند دوران نوجوانی همزمان می شود، باید منتظر آسیب و لطمه اعتیاد به آینده نسلی باشیم که قرار است آینده سازان کشور باشند.

 

این مسئول ادامه ادامه داد: به این مهم باید توجه داشت که اوایل دوره نوجوانی بیشترین احتمال مواجهه و گرایش به موادمخدر وجود دارد و چالش‌هایی که نوجوان با آن  روبرو می شود، تنها به تغییرات فیزیولوژیک و شخصیتی وی محدود نمی‌شود.

وی تاکید کرد: مسئله مصرف و سوء مصرف موادمخدر در میان نوجوانان و جوانان به دلیل حساسیت این دوره از زندگی و نقش آن در زندگی آینده افراد، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

بلوری افزود: بر این اساس بهزیستی استان  در جلسه ای آموزشی پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر ویژه فرزندان شبه خانواده را برگزار کرد که این دوره با هدف کاهش زمینه‌های آسیب‌پذیری و آسیب‌خیزی رفتاری، اجتماعی و روانشناختی، مصونیت جامعه هدف از ابتلا به آسیب‌ وابستگی به مواد مخدر، افزایش سازگاری و کارآمدی نسبت به بحران‌های زندگی و ایجاد رفتارها و تمایلات سالم بود.

منبع: ایرنا
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار