موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
208820
۱۴ آبان ۱۳۹۸

برپایی مسابقه نقاشی برای ۶ هزار کودک پناهنده در ایران با تاکید بر غذای سالم

نماینده سازمان ملل و برنامه جهانی غذا در ایران از برپایی مسابقه نقاشی برای ۶ هزار کودک پناهنده در ایران با تاکید بر تغذیه سالم خبر داد و گفت: نمایشگاه نقاشی‌های کودکان پناهنده برای فروش آثار آنها جمعه ۱۷ آبان برپا می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، نشست خبری بزرگداشت سی‌ودومین سال حضور برنامه جهانی غذا در ایران 8 آبان با حضور حمید جبلی و مجید مظفری، فرووغ قجابگلو،  نگار گرامی نماینده سازمان ملل و برنامه جهانی غذا در ایران و دارا دربندی سخنگوی سازمان جهانی غذا در ایران در سالن کنفرانس یونیسف در ایران برگزار شد.

 

«نگار گرامی»  با اشاره به اهمیت حضور افراد تاثیرگذار جامعه در رویدادهای مثل نمایشگاه نقاشی‌های کودکان پناهنده گفت:  حضور افراد تاثیرگذار جامعه در کنار ما کمک می کند پیام ها را به دنیا برسانیم؛ کار ما امداد غذایی هست، برنامه جهانی غذا در ایران  32 سال حضور دارد و ما آن را  گرامی می داریم.

 نماینده سازمان ملل و برنامه جهانی غذا در ایران  اظهار کرد: برنامه جهانی غذا ملل متحد  از سال 1342  در ایران حضور دارد و اولین پروژه و عملیات امدادرسانی را در زلزله بویین زهرا داشت، سازمان رسالت خود را در طی دهه ها حفظ کرده است و هر جا کمک بود، حضور داشته است. در سی سال اخیر به پناهنده ها و علی الخصوص افغان ها کمک کرده است. رسالت ما امداد غذایی است و امداد به کودکان پناهنده است.

 

وی خاطر نشان کرد:  30 هزار پناهنده در 20 مهمان شهر در 30 استان کشور  تحت پوشش ما هستند، حداقل کاری که ما برای آنها انجام می دهیم این است که دغدغه تامین غذا نداشته باشد. در 30 سال اخیر  در ایران ما سبد غذایی به پناهندگان می دادیم که متشکل از آرد و برنج و شکر و حبوبات بود امکان توزیع گوشت و سبزیجات سخت بود ما این سبد را وارد می کردیم اما به تدریج سوق پیدا کردیم که اقلام غذایی را در ایران خریداری کنیم؛  حدود 10 سال این کار را کردیم و حدود 2 سال پیش به پناهندگان کمک نقدی کردیم.

 

نگار گرامی افزود:تنوع غذایی خیلی مهم است ما احساس کردیم زمان این رسیده است که به  پناهنده ها  کمک کنیم که خودشان سبد غذایی شان را انتخاب کنند. در ایران 30 هزار پناهنده وجود دارد که 6 هزار نفر از آنها کودک هستند و این بهانه ای شد در بین 6 هزار کودک در مقطع دبستان مسابقه نقاشی برپا کردیم و از آنها خواستیم راجع به غذا و صبحانه نقاشی بکشند. می خواستیم برای پروژه جدید شیر و بیسکویت مغذی به کودکان ارایه کنیم ولی می خواستیم با این کار آنها را آماده کنیم،  از 6 هزار اثر 30 نقاشی را انتخاب می کنیم.

وی تصریح کرد: این مسابقه برای سومین سال است که برگزار می شود. فروش 30 نقاشی کاری سمبلیک است که از قیمت پایه 300 هزار تومان شروع می شود.

 

 بزرگداشت سی‌ودومین سال حضور برنامه جهانی غذا در ایران با شعار توقف اسراف 17 آبان ماه در سالن همایش‌های دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران با افتتاح نمایشگاه نقاشی کودکان پناهنده و اجرای گروه موسیقی چارتار برگزار می شود.

 

 

 

منبع: شبستان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار