موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
208601
۱۲ آبان ۱۳۹۸

مهم‌ترین سرمایه شهر داشتن شهروند قانون‌مدار است

شهردار باغبادران با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های اصلی شهر نمونه داشتن شهروندان قانون‌مدار است، گفت: آموزش‌هایی که به نسل نوجوان و جوان می‌دهیم اثر بخش‌تر است، بنابراین باید محورهای آموزشی سبک زندگی، زیست شهری، اخلاق و رفتار شهروندی و سلامت شهری در مدارس ارائه شود.

به گزارش کودک پرس ، حجت‌الله امینی باغبادرانی در آئین افتتاح هشتمین دوره طرح دادرس در مدارس شهر باغبادران، اظهار کرد: همه ساله بر اثر وقوع حوادث طبیعی و غیرمترقبه خسارت و تلفات جانی و خسارات مالی بسیاری به شهرهای ایران وارد می‌شود، بنابراین باید هر لحظه برای مقابله با زلزله و دیگر حوادث طبیعی و غیرطبیعی آماده باشیم.

وی افزود: ناآگاهی اجتماعی از حادثه‌ها و پیامدهای آن یکی از عمده‌ترین دلایل افزایش خسارات است از این رو ترویج فرهنگ مقابله با حوادث و بحران‌های طبیعی و انسانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

شهردار باغبادران تصریح کرد: مهم‌ترین گام در جهت کاهش خطر و افزایش ایمنی، آگاه‌سازی و افزایش سطح اطلاع مردم و آموزش آنان است به همین دلیل آموزش اصول ایمنی در مدارس می‌تواند در کنترل بحران هنگام بروز حوادث طبیعی موثر باشد.

امینی با بیان اینکه در طرح ملی دادرس، دانش‌آموزان آموزه‌هایی چون باهم زیستن، زندگی اجتماعی و کمک به همنوع در روزهای سخت را فرا می‌گیرند، عنوان کرد: این طرح با هدف ترویج فرهنگ سلامت و آموزش امداد و نجات و روش مواجهه با بلایای طبیعی و حوادث غیرطبیعی و انسانی در مدارس شهر باغبادران اجرا شده است.

وی تاکید کرد: نیاز است دانش‌آموزان با آموزش عملی با علل ایجاد حریق و شیوه استفاده از کپسول‌های اطفای حریق و تجهیزات اطفائیه آشنا ‌شوند.

شهردار باغبادران با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های اصلی شهر نمونه داشتن شهروندان قانون‌مدار است، اضافه کرد: آموزش‌هایی که به نسل نوجوان و جوان می‌دهیم اثر بخش‌تر است، بنابراین باید محورهای آموزشی سبک زندگی، زیست شهری، اخلاق و رفتار شهروندی و سلامت شهری در مدارس ارائه شود.

امینی تاکید کرد: شیوه استفاده از حمل‌ونقل عمومی، حفاظت محیط‌زیست، تفکیک زباله، مشارکت در امور شهر و مسئولیت‌پذیری و مراقبت از اموال عمومی باید از طریق مدارس و دیگر نهادهای آموزشی به شهروندان آموزش داده شود.

منبع: ایمنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار