موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
208141
۰۱ آبان ۱۳۹۸

پسر نوجوان به ۲ بیمار زندگی بخشید

کلیه‌های پسر نوجوان که به مرگ مغزی مبتلا شده‌ بود به دو بیمار نیازمند اهدا شد.

به گزارش کودک پرس ، این پسر ۱۷‌ساله که محمد بصیری نام داشت ۲۳‌مهرماه امسال به بیمارستان ثارالله مهرشهر کرج منتقل شد. محمد که به بیماری اوتیسم مبتلا بود و در مرکز نگهداری از بیماران اوتیسم زندگی می‌کرد با علائم خفگی به این مرکز درمانی منتقل شده بود. هر چند پزشکان برای نجات وی تلاش کردند، اما تلاش آن‌ها ثمری نداشت و محمد به مرگ مغزی مبتلا شد. محمدعیسی، پدر او در شرح ماجرا گفت: ظهر روز ۲۳‌مهرماه بود که از مرکز نگهداری بیماران اوتیسم تماس گرفتند و گفتند که محمد در آنجا دچار حادثه شده و او را به بیمارستان ثارالله منتقل کرده‌اند. وقتی خودم را بر بالین محمد رساندم او بیهوش بود و پزشکان مشغول احیای او بودند. وی ادامه داد: پسرم به صورت مادرزاد به بیماری اوتیسم مبتلا بود و تا هفت‌سالگی از او مراقبت کردیم.

سپس او را به مرکز مراقبت از بیماران اوتیسم بردیم و در این مدت آنجا از او نگهداری می‌کردند تا اینکه دچار حادثه شد. وی در شرح حادثه هم گفت: به من گفتند که محمد در حال صرف غذا بوده که لقمه در گلویش گیر می‌کند و دچار خفگی می‌شود که او را به بیمارستان منتقل می‌کنند که تلاش برای احیای وی ثمری ندارد و او به کما می‌رود. پس از آن محمد را به بیمارستان شریعتی منتقل کردیم، اما تلاش برای نجات او فایده نداشت.
او در شرح اهدای اعضای بدن پسرش هم توضیح داد: از واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی با من تماس گرفتند و خواستند که موافقت کنم که اعضای بدن محمد اهدا شود و چند بیمار دیگر هم از مرگ نجات پیدا کنند که پس از مشورت با همسرم با درخواست آن‌ها موافقت کردیم. وی ادامه داد: با کاری که کردیم اطمینان پیدا کردیم که پسرمان فرشته‌ای بود که برای نجات زندگی دیگران آمده بود. دکتر ساناز دهقانی، رئیس واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی بیمارستان سینا هم توضیح داد: پس از اعلام رضایت خانواده محمد، وی از بیمارستان شریعتی کرج به بیمارستان سینای تهران منتقل شد و با تلاش تیم پزشکی کلیه‌های او به دو بیمار نیازمند اهدا شد.
منبع: روزنامه جوان
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار