موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
207553
۲۱ مهر ۱۳۹۸

جای خالی «شورای عالی کودک و نوجوان» در کشور

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی گفت: نیازمند سیاستگذاری واحد در حوزه کودکان و نوجوانان هستیم و تاکنون «شورای عالی کودک و نوجوان» نداشتیم.

به گزارش کودک پرس ، سعید بابایی مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی با بیان اینکه جای شورای عالی کودک و نوجوان در کشور خالی است گفت: در بسیاری از مسائل کلان و تاثیرگذار کشور به این نتیجه رسیدیم که بدون ایجاد شورای عالی نمی‌توان به مدیریت پرداخت اما تا به حال برای مدیریت مسائل کودکان و نوجوانان به فکر ایجاد شورای عالی نیفتاده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه  نیازمند فرماندهی و سیاستگذاری واحد در حوزه کودکان و نوجوانان هستیم، اظهار داشت: تمام کسانیکه دغدغه کودک را دارند باید دور هم جمع شوند که با تنظیم یک سند واحد و تقسیم نقش‌ها وظایف خودشان را بدوت تعارض و درگیری با نهادها و سازمان‌های دیگر انجام دهند.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی تشکیل این شورا را جز ضروریات دانست و درخصوص مغفول ماندن نوجوانان در برنامه‌ریزی‌های موجود نیز توضیح داد: وزارت آموزش و پرورش متولی اصلی 7 تا 17 ساله‌هاست، و عمده برنامه‌های موجود برای سنین نوجوانی از سوی این وزارتخانه اجرایی می‌شود.

 

بابایی با اشاره به اینکه درصد کمی از کودکان ایرانی تحت پوشش خانه‌های کودک، مهدها و دیگر واحدهای هستند، گفت: بخش عظیمی از کودکان درون خانه‌ةا هستند و در واقع تحت تعلیم والدینشان، این در حالی است که عمده والدین در حوزه فرزندپروری آموزش ندیده‌اند.

وی با اشاره به توجه جدی والدین به آموزش‌ها و آزمایش های پیش از تولد ابراز داشت: در بسیاری از خانواده‌ها پس از تولد کودک، آموزش فراموش می‌شود در حالیکه بسیاری از والدین نیازمند آموزش هستند.

 

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی یکی از اولویت‌های سازمان امور اجتماعی کشور را آموزش‌های مربوط به فرزندپروری دانست و گفت: فرزندپروری در برنامه‌های آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی و هلال احمر قرار گرفته است.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار