موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
207175
۱۵ مهر ۱۳۹۸

نواها و نغمه‌های نوجوانی که از خورشید گریزان است

زیباترین لحظه زندگی نوجوان ۱۸ ساله اهوازی که سالهاست با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کند روی سن و با دستانی که برای هدایت یک گروه ارکستر بالا و پایین می‌رفت به تصویر کشیده شد. عرفان از یک سالگی به بیماری سرطان پوست مبتلا شده و آرزو داشت رهبر ارکستر شود. این آرزو بعد از سال‌ها به واقعیت پیوست و او در حالی که از خوشحالی اشک می‌ریخت یک گروه ارکسترعربی را رهبری کرد.

به گزارش کودک پرس ، هدی رشیدی مدیر مؤسسه فرهنگی و هنری پنجمین فصل قشنگ که همراه با تعدادی از جوانان خوزستانی آرزوهای کودکان و نوجوانان مبتلا به سرطان را برآورده می‌کند در گفت‌و‌گو با «ایران عصر» از عرفان قهرمان جدید آرزوها گفت. او با بیان اینکه اطرافیان عرفان را به‌دلیل سال‌ها تحمل و شکیبایی در برابر این بیماری مهلک شکیب صدا می‌زنند گفت: «وقتی در جریان شرایط عرفان قرار گرفتیم و متوجه شدیم او از یک سالگی به سرطان پوست مبتلا شده و زیبایی چهره‌اش را از دست داده است تصمیم گرفتیم هرچه سریعتر آرزوی او را برآورده کنیم. عرفان از کودکی آرزو داشت تا رهبر ارکستر باشد و هدایت یک ارکستر عربی را که آهنگ‌های یکی از خوانندگان عرب را اجرا می‌کند برعهده بگیرد.»

وی ادامه داد: «عرفان علاقه زیادی به موسیقی و گیتار دارد؛ اما به‌دلیل پیشرفت سرطان پوست و تأثیر این بیماری بر چهره‌اش نتوانست به کلاس موسیقی برود. استعداد بسیار خوبی در موسیقی دارد اما هیچگاه فرصت نشان دادن این استعداد را پیدا نکرده بود. از گرما و نور خورشید فراری است و علاقه‌ای به رنگ سفید ندارد چون نور و گرما باعث خونریزی پوست و کثیف شدن لباس می‌شود. عاشق رنگ سیاه است و علاقه‌ای به روشنایی ندارد.»
هدی رشیدی از روزی که آرزوی عرفان برآورده شد گفت و ادامه داد: «بعداز اخذ مجوز از دفتر نماینده ولی فقیه و اداره ارشاد گروه ارکستر موسیقی عربی میسان برای اجرای برنامه اعلام آمادگی کرد. روز اجرا خانواده عرفان و دوستان و علاقه‌مندان به موسیقی عربی آمده بودند. لحظه‌ای که عرفان با دست و چوب ارکستر را رهبری می‌کرد اشک شوق از چشمان همه جاری شد. او بخوبی چند قطعه آهنگ را رهبری و در پایان ادیب یکی از نوازندگان مشهور خوزستانی گیتار خودش را به عرفان هدیه داد. چشمان عرفان از خوشحالی برق می‌زد و قرار شد تا در کلاس موسیقی زیر نظر استاد ادیب تمرین گیتار کند. در پایان اجرای ارکستر عرفان درحالی که از خوشحالی آرام و قرار نداشت گفت تنها خواسته‌ام این است که با من دوست بمانید. من با این بیماری و صورتی که به خاطر سرطان پوست زیبایی اش را از دست داده با شما فرقی ندارم و دوست دارم همیشه کنارم باشید. بعد از مراسم عرفان با امید بیشتری به ادامه مبارزه با سرطان پوست رفت و گفت می‌خواهد در آینده یک نوازنده حرفه‌ای شود.»
منبع: ایران آنلاین
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار