موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
206570
۰۷ مهر ۱۳۹۸

نظارت مستمر بهزیستی و دادسرا بر وضعیت یک کودک کار کرمانشاهی

مسئول روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: چندی پیش خبری مبنی بر زندگی یک کودک کار در میان پسماند‌های بیمارستانی منطقه سراب قنبر منتشر شد که واکنش و پیگیری سریع دادستان کرمانشاه را بدنبال داشت.

به گزارش کودک پرس ، مهدی قنادی مسئول روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت : چندی پیش خبری مبنی بر زندگی یک کودک کار در میان پسماند‌های بیمارستانی منطقه سراب قنبر منتشر شد که واکنش و پیگیری سریع دادستان کرمانشاه را بدنبال داشت.

او گفت : پس از پیگیری‌های دادستان کرمانشاه، “ابوالفضل” که در میان پسماند‌های بیمارستانی زندگی می‌کرد به دستور دادستان به بهزیستی سپرده شد.

قنادی گفت: باتوجه به اینکه این کودک توسط ابزارآلات تیزی که میان پسماند‌ها بود آسیب دیده بود، طی ماه‌های گذشته تمامی اقدامات درمانی برای وی انجام گرفت و اکنون در صحت و سلامت کامل بسر می‌برد.

 

او گفت: همچنین به دلیل فوت پدر، نبود مادر و وضعیت مالی نامناسب خانواده، بررسی‌ها جهت انتخاب و تعیین سرپرست برای او در این مدت ادامه داشت تا اینکه یکی از بستگان وی اعلام آمادگی نمود پس از بررسی و احراز صلاحیت نامبرده و تمایل ابوالفضل، سرپرستی به آن‌ها سپرده شد.

مسئول روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب استان افزود: با پیگیری‌های دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه ابوالفضل و خواهرانش در مدارس مناسب جهت ادامه تحصیل ثبت نام شده اند.

 

او در خصوص اشتغال ابوالفضل گفت: برای اشتغال این کودک به گونه‌ای که مخل تحصیل و تربیت وی نباشد و همچنین تامین مالی خانواده اش باشد اقدامات لازم انجام شد.

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار