203222
۲۷ مرداد ۱۳۹۸

دستگیری کلاهبرداران نوجوان در غرب استان تهران

فرمانده نیروی انتظامی غرب استان تهران از دستگیری دو نوجوان کلاهبردار اینترنتی توسط پلیس فتا خبر داد.

به گزارش کودک‌پرس ، سردار محسن خانچرلی با اشاره به کلاهبرداری این دو نوجوان به شیوه اینترنت و فضای مجازی گفت : با شکایت شهروندی مبنی بر برداشت پول از حساب شخصی ، کاراگاهان پلیس فتا متوجه کلاهبرداری به این شیوه از چندین حساب بانکی شدند .
رئیس پلیس غرب استان تهران با اشاره به اینکه در رد یابی و دستگیری این افراد در شهرستانهای قوچان و فردیس ، مشخص شد دو نوجوان در سنین 14 تا 16 سال اقدام به اینکار کرده اند .
وی با بیان اینکه بیش از یکصد میلیون تومان از حساب افراد به این شیوه برداشت شده است گفت : کلاهبرداران با ساخت اپلیکیشن و نرم افزار هایی در فضای اینترنتی و انتشار انها در فضای مجازی ، با بیان اینکه در صورت خرید این برنامه ها زمینه دسترسی و نظارت بر گوشی تلفن همراه اعضائ خانواده و دیگران مهیا است ، اقدام به اغفال شهروندان می کردند.
خانچرلی افزود : با خرید این نرم افزار ها و پرداخت پول ، تمام اطلاعات کارت بانکی شهروندان در اختیار کلاهبرداران قرار می گرفت و انان با استفاده از این اطلاعات اقدام به برداشت مبالغ مختلف از حساب افراد می کردند .

رئیس پلیس غرب استان تهران با اشاره به اینکه از 172 کارت بانکی به این شیوه پول برداشت شده است گفت : مال باختگان این پرونده شناسایی و برای پیگیری از پرونده به پلیس فتا غرب استان تهران دعوت شده اند .

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار