202663
۱۹ مرداد ۱۳۹۸

راهیابی ۱۱ دانش‌آموز از گیلان به مرحله کشوری جشنواره خوارزمی

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: ۱۱ دانش‌آموز این استان به مرحله کشوری جشنواره نوجوان خوارزمی راه یافتند.

به گزارش کودک‌پرس ، رننادر جهان آرای اظهار داشت: دانش آموزان با شرکت در این جشنواره  در محورهای پژوهش، دست سازه، بازارچه کارآفرینی ، ادبیات فارسی، زبان انگلیسی و فعالیت آزمایشگاهی با هم رقابت کردند که در نهایت ۱۱ نفر به مرحله کشوری راه یافتند.

وی افزود: ارتقای دانش، مهارت و تغییر نگرش دانش آموزان در زمینه پژوهش و شیوه  کشف، حل خلاقانه مسائل و کیفیت بخشی به فرآیند یاددهی و یادگیری مبتنی بر تدریس و پژوهش از جمله اهداف برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی است.

مرحله کشوری جشنواره خوارزمی با حضور دانش آموزان برگزیده گیلانی  سی ام مرداد در اصفهان برگزار می شود .

جشنواره نوجوان خوارزمی ویژه پایه های هفتم تا نهم دوره اول متوسطه است.

 

۶ دانش آموز گیلانی به رقابت های کشوری قرآن راه یافتند

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گیلان گفت:  ۶ دانش آموز از این استان در سی و هفتمین دوره مسابقه های کشوری قرآن، عترت و نماز حائز رتبه شدند.

جمیل غریب افزود: دانش آموزان دختر استان گیلان در مرحله کشوری سی و هفتمین دوره مسابقه های قرآن، عترت و نماز در بخش آوایی که هفته جاری در مشهد مقدس برگزار شد، موفق به کسب رتبه شدند.

وی اظهار داشت: در این دوره از مسابقه ها، سحر صدیقی دانش آموز پایه دهم، رتبه اول در رشته حفظ عمومی، فاطمه علی زاده در پایه هفتم رتبه دوم رشته قرائت تحقیق، زینب علی اکبری دانش آموز پایه هشتم رتبه سوم رشته قرائت، مرضیه نژادحسینی پایه دوازدهم رتبه سوم رشته قرائت تحقیق ، فاطمه قلی پور در مقطع متوسطه دوم رتبه چهارم رشته حفظ ۲۰ جزء و سوگند صفری دانش آموز پایه یازدهم رتبه پنجم رشته حفظ عمومی را به خود اختصاص داده است.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گیلان اظهار داشت: ۲۲ دانش آموز دختر از این استان به مسابقه های کشوری قرآن ، عترت و نماز اعزام شده بودند.

 

در سال تحصیلی گذشته، افزون بر ۳۹۱ هزار دانش آموز در مدارس استان گیلان تحصیل کردند.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار