موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
202548
۰۴ مرداد ۱۳۹۸

۱۲۰۰ کودک زنجانی فقر پنهان دارند

سوء ‌تغذیه شباهتی با گرسنگی ندارد، گرچه این دو مسئله به طور معمول و توامان با هم اتفاق می‌افتد، اما افرادی که با سوء‌تغذیه مزمن دست و پنجه نرم می‌کنند، مواد مغذی لازم برای رشد و سلامت استاندارد را دریافت نکرده‌اند و به احتمال زیاد، با چالش‌هایی از جمله ضعف جسمانی، کوتاهی قد و حتی بیماری‌های قلبی مواجه هستند.

به گزارش کودک پرس، منطقه زنجان، کودکان درصد قابل توجهی از جمعيت جهان را تشکيل می‌دهند و سلامتی و رشد در اين مرحله، متضمن سلامت آينده جامعه است؛ در واقع دوران کودکی، مهم‌ترين دوران زندگی برای دستيابی به رشد کافی و پايه‌ريزی برای تامين سلامت در دوره‌های بعدی زندگی است. وضعيت تغذيه‌ای کودکان زير پنج سال، شاخص مناسبی برای کسب ديدگاه در مورد سلامت يک جامعه محسوب می‌شود ولی متاسفانه برخی کودکان به دليل نيازهای ويژه غذايی در معرض کمبود مواد غذايی قرار دارند.

در این میان، کمیته‌ امداد استان زنجان، 1204 کودک زیر پنج سال مبتلا به سوء تغذیه را تحت حمایت قرار داده است و ماهانه بیش از 120 میلیون تومان برای تامین سبد غذایی این کودکان صرف می‌کند.

در این راستا، قائم‌مقام کمیته‌ امداد استان زنجان، اظهار می‌کند: تلاش می‌کنیم با شناسایی نیازها و هدایت منابع موجود به سمت رفع مشکلات و نیازهای شناسایی‌ شده، اثربخشی و کارایی خدمات ارائه ‌شده به جامعه هدف را ارتقا دهیم؛ در واقع یکی از خدمات مؤثر و قابل ‌توجه در حوزه ارتقای سطح سلامت جامعه هدف، طرح کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر پنج سال است و در حال حاضر، 1204 کودک تحت پوشش قرار دارند.

اباصلت نادری با بیان این‌که طی سه ماه نخست امسال، بیش از 329 میلیون تومان برای کمک به رفع سوء‌تغذیه کودکان زیر 5 سال در سطح استان زنجان هزینه شده است، ادامه می‌دهد: سبد غذایی برای این کودکان بر اساس نوع نیاز هر کودک تعیین ‌می‌شود. همچنین با همکاری دانشگاه علوم‌پزشکی، وضعیت کودکان مشمول این طرح طی دوره‌های شش ‌ماهه ارزیابی می‌شود تا در صورت بهبود، از چرخه حمایت خارج شوند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار