موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
15364
۱۹ دی ۱۳۹۵

آمار تکان دهنده از نوزادان رها شده در آذربایجان شرقی

آمار نوزادان پذیرش شده در شیرخوارگاه برای ۹ ماه سال‌جاری ۱۱ نوزاد سر راهی بوده است.

به گزارش کودک پرس، مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی آمار نوزادان رها شده در استان برای سال‌جاری را ۱۱ کودک اعلام کرد و گفت: این آمار نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.
محسن ارشدزاده در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: آمار نوزادان پذیرش شده در شیرخوارگاه برای ۹ ماه سال‌جاری ۱۱ نوزاد سر راهی بوده است.
وی با بیان اینکه در مجموع آمار کودکان پذیرش شده برای سال‌جاری ۴۵ کودک است، افزود: از این تعداد برخی به علت بدسرپرستی، مشکلات اقتصادی خانواده، فوت پدر و مادر با دستور قوه قضائیه به بهزیستی استان منتقل می‌شوند.

 

۱۱ نوزاد در سال‌جاری و ۱۸ نوزاد در سال گذشته رها شده‌اند

 

مدیرکل بهزیستی استان به تشریح آمار پذیرش شیرخوارگاه استان در سال گذشته پرداخت و گفت: در سال گذشته ۷۲ کودک پذیرش شده داشتیم که ۱۸ نفر از آن‌ها رها شده بودند.
وی تصریح کرد: در مقایسه آمار سال‌جاری با آمار سال گذشته میزان کاهش پذیرش کودک و نوزاد رها شده مشاهده می‌شود.
ارشدزاده خاطرنشان کرد: کودکان و نوزادان تحت پوشش و پذیرش بهزیستی استان به علت‌های مختلف از جمله مشکلات اقتصادی، اختلافات خانوادگی و برخی روابط نامشروع در پذیرش بهزیستی قرار می‌گیرند.
وی ادامه داد: نوزادان رها شده اغلب کودکان یک روزه تا یک ماهه هستند که در بیمارستان‌ها، مساجد، خیابان‌ها رها شده و طی تماس مردمی یا خود والدین به پلیس با دستور قوه قضائیه تحت سرپرستی بهزیستی قرار می‌گیرند.

 

از هر گروه سنی پذیرش در بهزیستی داریم

 

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اینکه بهزیستی استان از هر گروه سنی پذیرش دارد، گفت: با توجه به اینکه دختران از سن ۱۵ سالگی و پسران از سن ۱۸ سالگی به بعد در سن کبیر هستند، ولی متناسب با شرایط و جنسیت در برخی موارد دختران بالای ۱۵ سال نیز تحت پوشش بهزیستی قرار گرفته‌اند.
وی افزود: طبق دستور و معرفی دادگاه با حمایت تحصیلی و مهارت‌آموزی دختران و پسران بزرگسال و پذیرش آنها در خانه‌های متعلق به بهزیستی تا زمان ازدواج و اشتغال و ترخیص حمایت مالی می‌شوند.
وی با بیان اینکه به کودکان و افراد مورد پذیرش در شیرخوارگاه‌ها و خانه‌های بهزیستی خدمات متناسب با شرایط ارائه می‌شود، گفت: هیچ‌ کدام از این کودکان از خدمات آموزشی، رفاهی، درمانی بی‌بهره نمی‌مانند و تا سن ترخیص و یا توانمند شدن کودکان در سن بزرگسالی همچنان از حمایت گسترده بهزیستی بهره‌مند هستند.
ارشدزاده تأکید کرد: با توجه به حساسیت کاری بهزیستی و رابطه تنگاتنگ با خود مردم، این نهاد در تلاش ارائه بهترین خدمات به مردم نیازمند است و امید است روزی آمار کودکان رها شده در استان و حتی کشور به صفر برسد و هیچ کودک رها شده و یا بد سرپرست نداشته باشیم.

 

 

منبع: عصرتبریز

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار