موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل
214416
۱۰ اسفند ۱۳۹۸

خوابگاه‌های دانش‌آموزی ضدعفونی می‌شود

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: مدارس شبانه‌روزی باید با رعایت اصول بهداشتی و کنترل ورود و خروج ادامه فعالیت دهند و در این صورت خوابگاه‌ها باید ضدعفونی شود و رعایت نکات بهداشت در غذاخوری‌ها نیز بیش از پیش رعایت شود.

به گزارش کودک پرس ، مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها که از طریق ویدئو کنفرانس و با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: مشکلی که در خصوص تعطیلی مدارس با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کرونا وجود دارد، مهاجرت است.

 

وی افزود: ادامه سفرها امکان انتقال بیماری از شهری به شهر دیگر را افزایش می‌دهد و این روند پیشگیری را با مشکل مواجه می‌کند.

حمیدی بر رعایت اصول بهداشتی و ضدعفونی کردن مدارس تأکید و عنوان کرد: استان‌هایی که مدارس‌شان همچنان فعال است باید با رعایت تمام نکات بهداشتی به فعالیت‌شان ادامه دهند.

وی خاطرنشان کرد: مدارس شبانه روزی با رعایت اصول بهداشتی و کنترل ورود و خروج ادامه فعالیت دهند و در این صورت خوابگاه‌ها باید ضدعفونی شود و رعایت نکات بهداشت در غذاخوری‌ها نیز بیش از پیش رعایت شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: اگر دانش‌آموزی دچار بیماری شود مدیر مدرسه باید سریعاً او را به منزلش انتقال دهد تا تحت مراقبت والدین قرار گیرد.

 

وی افزود: هرگونه تصمیم در خصوص تعطیلات مدارس فرا وزارتی است و در ستاد پیشگیری از کرونا اتخاذ و لازم الاجراست لذا وزارت بهداشت تعطیلی مدارس را اطلاع رسانی می‌کند.

حمیدی با اشاره به مشکلات دانش‌آموزان با نیازهای ویژه گفت: دانش‌آموزانی که مشکل ایمنی بدن دارند باید در منزل باشند تا سازمان آموزش و پرورش استثنایی خدمات آموزشی را به این دست از دانش‌آموزان ارائه دهند.

وی بر لازم الاجرا بودن تصمیمات ستاد پیشگیری از کرونا تأکید و اعلام کرد: استان‌هایی که برای ضدعفونی کردن محیط مدرسه با کمبود مواد ضدعفونی رو به رو هستند، می‌توانند با اداره کل آموزش و پرورش زنجان برای تهیه مواد مذکور هماهنگ کنند.

 

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از تشکیل جلسات مستمر و روزانه ستاد پیشگیری از کرونا خبر داد و اظهار کرد: هرگونه تصمیم در خصوص بیماری کرونا در هر استان که در ستاد پیشگیری اتخاذ می‌شود، توسط خود استان‌ها اطلاع رسانی می‌شود.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار