موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل
212225
۲۵ دی ۱۳۹۸

مهدکودک‌ها یک مرکز تربیتی هستند

مهدوی گفت: بعضی‌ها مهدکودک را برای کسب درآمد به عنوان یک بنگاه کوچک زود بازده اقتصادی می‌دانند ولی مهدکودک یک مرکز تربیتی است.

به گزارش کودک پرس ، «سلیمان مهدوی»، در جمع شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل بهزیستی استان فارس گفت: امر به معروف و نهی از منکر یعنی اینکه نسبت به گناه نفرت داشته باشیم ولی نسبت به گناهکار محبت داشته باشیم اگر به غیر از این باشد اصلا در دین تعریف نشده است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فارس با اشاره به اینکه حضرت علی (علیه‌السلام) میفرمایند: «امر به معروف و نهی از منکر برای دانا کردن مردم آمده است، نه برای اینکه کرامت انسانی را پایین بیاورد»، اظهارداشت: آدمی که دانا شد قطعا کرامتش نیز بالا می رود.

وی با اشاره به اینکه در نگاه اول همانطور که گفتیم سیاست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس این است که نسبت به گناه نفرت ولی نسبت به گناهکار محبت داشته باشیم همان طور که در اسلام امده است، اضافه کرد: چون اگر محبت و مهربانی وجود نداشته باشد امر به معروف و نهی از منکر ما خصمانه می شود و از مدار لین بودن خارج شود و به جز پدر و مادر که امر به معروف و نهی از منکر شان نیز مهربانانه است به غیر از ان کسی را نمی توانیم بگوییم.

مهدوی خاطر نشان کرد: برای احیاء امر به معروف و نهی از منکر نیاز به کار فرهنگی است ولی اجرای امر به معروف و نهی از منکر خودش ایجاد فرهنگ می کند و بیانگر فرهنگ اصیل اسلامی در وجوب و درون یک انسان است.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر یعنی مسئولیت پذیری اجتماعی، یعنی در قبال یکدیگر مسئول باشیم، افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصلا به دنبال مچ گیری و یقه گیری نیست بلکه به دنبال کرامت انسانی و تعالی بخشیدن به یکدیگر در جامعه هستیم و در امر به معروف و نهی از منکر به دنبال این هستیم که به یک نفر50 نفر تذکر دهند که به مرحله سوم امر به معروف و نهی از منکر که اجرای حدود الهی است نرسد.

مهدوی ادامه داد: ما عادت کرده ایم به جای اینکه استاد محور باشیم مسئول محور هستیم، یکی از معروفاتی که لازم است در بهزیستی انجام شود این است که خانواده های تحت پوشش با قانون آشنا شوند، حقشان بدانند تا بگیرند، افزود: شما با شورای امر به معروف و نهی از منکر خیلی کارها می توانید انجام دهید، نظارت مردمی را افزایش دهید، سامانه ای برای ارسال گزارشات مردمی بگذارید، ما آمده ایم به شما بگوییم که به دنبال کرامت انسانی و تعالی بخشیدن به اجتماع هستیم، همه ما در مقابل یکدیگر مسئول هستیم و بایستی باید و نباید ها را اجرا کنیم و هم متذکر شویم.

وی گفت: جشن پایان سال مهد کودک ها را ببینید طومار داریم که یک هزار نفر گفتند پایان سال ادارات سالن هایشان را در اختیار مهد کودک ها برای مراسم های این چنینی قرار می دهند و نظارت ندارند، مقصر اول ادارات هستند که نظارت نمی کنند، آن ها پولشان را می بینند دیگر کاری به این ندارند که چه اتفاقی می افتد، از زمانی که سرمایه داری مطرح شد مردم دنیاگرا شدند، بعضی ها مهدکودک را برای کسب درآمد به عنوان یک بنگاه کوچک زود بازده اقتصادی می دانند ولی مهد کودک یک مرکز تربیتی است.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار