موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل
210936
۲۷ آذر ۱۳۹۸

جدول ضرب را آسان بیاموزیم

یک دانش‌آموز بمپوری با یک ابتکار جالب و دیدنی راهی پیدا نموده که راحت‌تر جدول ضرب را یاد بگیریم.

به گزارش کودک پرس ، یکی از مهم‌ترین مفاهیم درسی در پایه سوم مفهوم جدول ضرب می‌باشد. در صورتی که دانش آموزان به طور عمقی به این مفهوم پی ببرند، در آینده به راحتی می‌توانند مسائل پیچیده ریاضی را حل کرده و از دریافت پاسخ‌ها لذت ببرند. رضا میردوستی کودک بمپوری با یک ابتکار جالب و دیدنی راهی پیدا نموده که گفتگویی با وی ترتیب شده است که در ادامه می خوانیم راحت تر جدول ضرب را یاد بگیریم.

او ابتدا خود را اینگونه معرفی می نماید:من رضا میردوستی نه سال دارم و در پایه سوم در دبستان کاشانی شهرستان بمپور مشغول به تحصیل می باشم.

باحمایت معلم دلسوز و مهربانم آقای مهدی نارویی که خیلی در این راه تشویق و یاریم کرد توانستم طرحی به جشنواره جابر بن حیان با نام آموزش جدول ضرب با لامپ های نوردهنده یا led ارائه دهم و رتبه برتر کشوری را بدست آورم.

در این طرح از قطعات و تجهیزاتی همچون فوم؛کلید؛نود عدد لامپled;دو عدد باتری؛ده متر سیم نازک؛سه متر سیم لحم؛هویه؛خطکش و یک عدد سیم چین استفاده شده است.

چون بیشتر دانش آموزان در یادگیری جدول ضرب به روش سنتی دچار مشکل هستند من به دنبال روشی برای ایجاد نشاط و علاقه در حس یادگیری و آموزشی به جدول ضرب بودم که این روش به ذهنم رسید.

طراحی و ساخت این جدول سه مرحله دارد ابتدا نصب سیم های نازک و سیم کشی آن مرحله دوم نصب لامپ های مرحله آخر نصب کلید یا دکمه و نوشتن اعداد طبیعی روی تابلو می باشد که با روشن شدن هر عدد کلید دکمه عدد مورد نظر روشن میشود با استفاده از اعداد طبیعی همان عدد را به سمت راست یا جلو اضافه می کنیم.

در این جدول دو ردیف نه تایی به صورت عمودی و افقی طراحی شده است.

به دلیل اینکه طرح مدار جدول ضرب من نیاز به ساخت داشت در مورد لحیم کاری ؛کلید برق و لامپهای نور دهنده تحقیق کردم و نحوه کار با آنها را فرا گرفتم.

بنظر من یادگیری جدول ضرب سخت نیست چرا که به هر چیزی که به آن علاقه داشته باشی یادگیری آن نیز آسان می‌شود.

و در پایان پیام من به همه هم سن و سالان خودم تلاش و کوشش بسیار به همراه علاقه می باشد.

 

 

 

منبع: بیست

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار