موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل
210122
۱۳ آذر ۱۳۹۸

تأثیرگذارترین ارگان در پیشگیری از ایدز، آموزش و پرورش است

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین گفت: آموزش‌های پیشگیری از بیماری ایدز باید از مقاطع پائین‌تر به افراد ارائه شود و آموزش و پرورش، در زمینۀ پیشگیری از ایدز، تأثیرگذارترین ارگان به لحاظ قرار گرفتن گروه نوجوان و جوان در این سازمان است.

به گزارش کودک پرس ، علیرضا مهرعلیان، رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: آموزش‌های پیشگیری از بیماری ایدز باید از مقاطع پائین‌تر به افراد ارائه شود و آموزش و پرورش، در زمینۀ پیشگیری از ایدز، تأثیرگذارترین ارگان به لحاظ قرار گرفتن گروه نوجوان و جوان در این سازمان است.

وی افزود: افزایش اعتیاد به مصرف انواع مواد مخدر و استفاده از روانگردان‌ها به‌ویژه در بین نوجوانان و جوانان، ارتباط مستقیم با ابتلا به بیماری ایدز دارد.

این مسؤول، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله پیشگیری از افزایش مصرف مواد مخدر و تزریق‌های مشترک را از وظایف کلیه سازمان‌ها خواند و یادآور شد: بیماری ایدز، ریشه در اجتماع دارد و در صورتی که مسائلی، مانند استعمال دخانیات، مصرف مواد مخدر، تزریق مشترک و رفتارهای پُرخطر در جامعه کنترل نشود، فرد با نگرشی اشتباه به سمت بیماری ایدز می‌رود.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین، بیماری ایدز را ناقوسی پُرصدا خواند که در شرایط فعلی، الگوی آن در حال تغییر بوده و نوجوانان و جوانان را به سمت رفتارهای پُرخطر غیر ایمن هدایت کرده است.

وی عنوان کرد: لازم است کلیۀ ارگان‌ها با مدیریت مناسب در ایجاد فضای مناسب، برای آموزش صحیح و اصولی در پیشگیری و مهار این بیماری، کمک کنندۀ حوزۀ سلامت باشند.

مسؤول سلامت شهرستان قزوین، نوجوانان و جوانان را از مهم‌ترین گروه‌های آسیب‌پذیر دانست و گفت: بدون نگاه دینی، باید محافظت‌های لازم را در صورت داشتن رفتارهای پُرخطر در اختیار این گروه قرار داد.

 

مهرعلیان، صدا و سیما و اصحاب رسانه را ابزار مهمّی در آموزش و مهار این بیماری دانست و گفت: با تغییر رویکرد در این سازمان‌ها می‌توانیم با اولویت پیشگیری و آموزش، جامعه هدف را به نحو مناسب‌تری آگاه کنیم.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار