موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل
209183
۲۲ آبان ۱۳۹۸

پژوهش سرا‌های آموزش و پرورش بسترساز همکاری با پارک علم و فناوری

برگزاری سه برنامه بزرگ پژوهش محور جابربن حیان، نوجوان و جوان خوارزمی نشان دهنده توجه ویژه آموزش و پرورش به پژوهش است.

به گزارش کودک پرس ، نادر جهان آرای، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: در نشست مشترک با مسئولان پارک علم و فناوری استان با تأکید بر گسترش همکاری‌های دو جانبه،گفت: در آموزش و پرورش با برگزاری جشنواره‌های مختلف دانش آموزان و فرهنگیان پژوهشگر و نوآور شناسایی و از طرح‌های آنان حمایت می‌شود.

او، با بیان اینکه شرایط موجود پژوهش سرا‌های دانش آموزی استان با وضع مطلوب فاصله دارد، افزود: پژوهش سرا‌ها می‌تواند بستری مناسب برای همکاری بیشتر با پارک باشد و حمایت‌های تخصصی و حمایت مالی از پروژه‌ها در توسعه فعالیت‌های پژوهشی ضروری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان، به رویکرد‌های جدید برنامه درس ملی درباره آموزش‌های مهارت محور، از فعالیت‌های پژوهشی، به عنوان تلاشی برای لذت یادگیری بیشتر در محتوای درسی دانش آموزان یاد کرد و گفت: اجرای سه برنامه بزرگ پژوهش محور جابربن حیان، نوجوان خوارزمی و جوان خوارزمی نشان دهنده توجه ویژه آموزش و پرورش به پژوهش است.

نادر جهان آرای افزود: تقریباً بیشتر دانش آموزان در دوره ابتدایی با شرکت در مراحل مختلف جشنواره جابر بن حیان، در مدارس استان به فعالیت‌های پژوهشی می‌پردازند و شکل گیری تیم کاری مرتبط و انجام کار گروهی نتیجه خوب چنین فعالیت‌هایی است.

 

علی باستی، رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان نیز در این نشست گفت: پارک با همه ظرفیت خود آماده هم افزایی با آموزش و پرورش در توانمند سازی و رشد سطح علمی و فناوری دانش آموزان است و ثبت مالکیت فکری و معنوی آثار دانش آموزی از برنامه‌های آینده پارک علم و فناوری است.

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار