موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل
206845
۱۰ مهر ۱۳۹۸

بهزیستی: شنای مختلط در مهدکودک‌ها ممنوع است/ مردم در صورت مشاهده گزارش دهند

گهگاهی خبرهایی از تخلفات مهدهای کودک در رسانه‌ها منتشر می‌شود، با وجود دستورالعمل‌ها و خط و مشی‌های مشخص شده باز هم برخی از مهدها تخلف می‌کنند.

به گزارش کودک پرس ، والدینی که کودکان خود را به مهدکودک می‌سپارند اغلب درباره نحوه تربیت کودکان خود نگرانی‌هایی دارند که شنیدن اخباری مثل برگزاری کلاس‌های رقص و موسیقی این نگرانی را تشدید می‌کند.

این روزها از گوشه و کنار شهر خبر می‌رسد که ماجرای استخرهای مختلط در مهدکودک‌ها یک‌بار دیگر درحال تکرار است. در سه ماهه  گذشته و همچنین در روزهای آخر تابستان تعدادی از والدین به خبرگزاری فارس اطلاع دادند که بعد از مدتی متوجه شده‌اند برنامه استخر مهدکودک فرزندشان به صورت مختلط برگزار می‌شود. بعضی از والدین هم می‌گویند که برای آموزش بچه‌ها از مربی غیرهمجنس استفاده می‌شود.

اما حبیب‌الله مسعودی فرید، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی می‌گوید که ماجرای استخرهای مختلط در مهدکودک‌ها بسیار محدود است و همان تعداد هم در صورت گزارش و اثبات ادعا به سرعت پیگیری و با آن برخورد می‌شود.

 

 

باز هم استخر مختلط

تقریبا هر چند سال یک‌بار خبر وجود استخرهای مختلط در مهدکودک‌ها یا استخرهایی که از مربی غیرهمجنس برای آموزش استفاده می‌کنند در رسانه‌ها منتشرمی‌شود. یکی از جنجال‌برانگیزترین این خبرها در سال 1395 رسانه‌ای شد. مهدکودکی که برای بچه‌ها کلاس استخر مختلط برگزار کرده بود؛ آن‌قدر حاشیه امنی برای خود متصور بود که عکس‌های این کلاس‌ها را هم در سایت خود منتشر کرده بود.

آن زمان بهزیستی هم به خاطر حساسیت موضوع واکنش نشان داد و اعلام کرد که با مهدکودک‌هایی که به هر طریقی برنامه استخر مختلط برگزار کنند برخورد شدیدی خواهد کرد. بعد از آن حساسیت این ماجرا فروکش کرد. اگرچه هنوز اخباری مثل اجازه عمو و خاله موسیقی، کلاس رقص  یا حتی اخبار تنبیه‌های خشن از مهدها به گوش می‌رسد اما گویا ماجرای استخرهای مختلط هنوز هم ادامه دارد. فقط دیگر عکس‌های ماجرا منتشر نمی‌شود و حتی والدین هم بعد از گذشت یکی دوجلسه و با شنیدن از فرزندانشان از موضوع مطلع می‌شوند.

والدین نظرات عجیبی دارند

یکی از والدینی که ماجرای استخر مختلط مهدکودک پسرش را با خبرگزاری فارس مطرح کرده می‌گوید: «من بعد از چند جلسه و صحبت‌های پسرم متوجه این موضوع شدم. یعنی مهد از اول به ما نگفته بود که قرار است دخترها و پسرهای یک کلاس با هم به استخر بروند. وقتی فهمیدم و اعتراض کردم در کمال تعجب چندنفر از والدین گفتند که من زیادی سخت می‌گیرم. این‌ها بچه هستند و ایرادی ندارد! درحالی که من فکر می‌کنم این والدین زیادی آسان می‌گیرند و آن‌ها عجیب و غریب فکر می‌کنند نه من.»

این مادر ادامه می‌دهد:« شاید بعضی‌ها تصور کنند که این برنامه‌های ضدفرهنگی و ضدتربیتی بیشتر در مناطق بالاشهر یا مهدکودک‌های خیلی مرفه اتفاق می‌افتد درحالی که پسر من به مهدکودکی در منطقه 11 تهران می‌رود.»

بعضی مربی‌ها موضوعات بدیهی را نمی‌دانند

مادر دیگری هم که با مشکل کلاس استخر مختلط مهدکودک درگیر بوده می‌گوید: « یک‌بار که برای آوردن دخترم به مهدکودک رفتم متوجه شدم که مربی همه دخترها را به یک رختکن و همه پسرها را هم به یک رختکن دیگر می‌فرستد تا لباس‌هایشان را عوض کنند. فکر می‌کنم خیلی بدیهی باشد که این کار از نظر اخلاقی و تربیتی اصلا درست نیست. خیلی تعجب کردم که یک نفر مربی مهد است و تحصیلات مرتبط در حوزه کودک دارد اما موضوعی به این بدیهی را نمی‌داند.

آن روز من به این موضوع اعتراض کردم و بعد از آن دخترم گفت چندین صف تشکیل می‌دهیم و یکی‌یکی وارد رختکن می‍شویم تا لباس عوض کنیم. کاری که از ابتدا باید انجام می‌شد.

به گفته این مادر علت اینکه خیلی از والدین از جمله خود او نسبت به استخر مختلط معترض نمی‌شوند این است که می‌ترسند مسئولین مهد در اصطلاح با آن‌ها چپ بیفتند یا دیگران به خاطر اعتراض آن‌ها به فرزندشان که هنوز علت بد بودن این ماجرا برایش کاملا قابل درک نیست، فشار بیاورند.

 

 

بهزیستی: این موضوع خط قرمز ماست

مسئولیت نظارت بر فعالیت و کار مهدکودک‌ها بر عهده سازمان بهزیستی کل کشور است. آقای حبیب‌الله مسعودی فرید؛ معاون اجتماعی سازمان بهزیستی در پاسخ به این سوال که چرا نظارت بازدارنده‌ای بر این دست اتفاقات از طرف بهزیستی وجود ندارد گفت: «ما به مهدکودک‌هایی که خودشان استخر دارند ضوابط را اعلام کرده‌ایم. هم از نظر رعایت بهداشت و مسائل ایمنی و هم از نظر اینکه نباید این استخرها به صورت مختلط استفاده کنند. حتی این استفاده به صورت مختلط نقض بحث بهداشت است.»

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی ادامه می‌دهد: « والدین در هرجایی هر موردی از این دست را دیدند به بهزیستی شهر مربوطه اعلام کنند. سامانه پیامکی3000012333 هم آماده دریافت شکایت والدینی است که نمی‌خواهند کسی از اعتراض آن‌ها مطلع بشود. اگر ماجرا اثبات بشود، ما مسئول مربوطه در مهدکودک را برکنار می‌کنیم. اگر هم استخری باشد که متعلق به مهد نباشد اما برای استفاده به صورت مختلط توسط یک مهدکودک اجاره بشود ما علاوه بر برخورد با مهد، حتما با همکاری اداره اماکن با استخر مذکور هم برخورد قضایی لازم را خواهیم داشت چون این موضوع خط قرمز ماست.»

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار