موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل
206459
۱۷ تیر ۱۳۹۸

اتصال تمام مدارس به اینترنت تا پایان امسال

رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: تمام مدارس را تا پایان امسال به اینترنت و شبکه ملی متصل می‌کنیم.

به گزارش کودک پرس ، امیر ناظمی رئیس سازمان فناوری اطلاعات در برنامه پرسشگر با بیان اینکه ۲ مشکل اساسی در حوزه فناوری داریم، اظهار کرد: نخست آنکه فناوری و آی‌تی در هیچ کجا اولویت نیست؛ درحالی که در عصر فناوری زندگی می‌کنیم.

وی ادامه داد: مشکل دوم که تقریباً ریشه تاریخی دارد، ترس ما از فناوری است و بیشتر به نقاط منفی فناوری نگاه می‌شود؛ خروجی درسی چون تفکر و سواد رسانه‌ای هم این است که دانش‌آموزان را از فناوری بترسانیم و عمدتاً نسبت به خطرات آن هشدار دهیم.

ناظمی اضافه کرد: شبکه‌های اجتماعی هم همینطور است و بسیاری از مشکلات جامعه را به آن نسبت می‌دهند؛ افرادی برای توجیه ناکارآمدی خودشان به دنبال عامل بیرونی می‌گردند که یکی از آنها همین شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی است.

 

وی با اشاره به اینکه از سوی دیگر بخشی از سیاستمداران به‌روز نیستند، گفت: منع ورود اساتید و معلمان برای حضور در شبکه‌های اجتماعی چون اینستاگرام، به معنای باز گذاشتن راه برای سوءاستفاده و حضور افرادی چون سلبریتی‌ها می‌شود که توانمندی گروه مرجع بودن و هدایت به سمت توسعه را نمی‌توانند برعهده داشته باشند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات درباره تخصص آی‌تی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی افزود: قبول ندارم که همه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ما تخصص لازم را برای ورود به بازارکار در بخش آی‌تی ندارند چرا که باید با عدد و رقم کارشناسی در این باره اظهار نظر کرد.

وی در واکنش به اظهاراتی مبنی بر وجود مشکلات ساختاری برای اجرای برنامه‌های توسعه آموزش‌های فنی و مهارتی در دانشگاه‌ها، اظهار کرد: واگذاری علل و عوامل وقوع هر موضوعی به سیستم اداری نامناسب، همواره هم درست نیست؛ امروز دولت الکترونیک اجرا شده اما از 120 دانشگاه، 90 مورد وصل هستند و دانشگاه‌های بزرگی داریم که هنوز به سامانه‌های مربوطه متصل نیستند.

 

ناظمی درباره علت اجرایی نشدن ماده 69 قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر هوشمندسازی مدارس گفت: این برنامه شامل سه سطح زیرساخت، خدمات و محتواست؛ سطح دوم و سوم در اختیار آموزش و پرورش است و سطح اول برعهده ماست که تمام مدارس را تا پایان امسال به اینترنت و شبکه ملی متصل می‌کنیم.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار