موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل
205769
۳۰ شهریور ۱۳۹۸

مهدهای متخلف در اخذ شهریه، بیشتر در مناطق برخوردار رُخ می‌دهد

سعید بابایی مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور تخلف شهریه‌های مهدهای کودک را بیشتر در مناطق برخوردار عنوان کرد.

به گزارش کودک پرس ، سعید بابایی با اشاره به ابلاغ میزان شهریه مهدهای کودک در تیرماه امسال افزود: بحث شهریه مهدهای کودک مانند هر بخش خصوصی از جمله مدارس غیرانتفاعی، دو سو دارد که یک سوی آن والدین و خانواده ها و سوی دیگر مسئولان مهدهای کودک هستند.

وی اضافه کرد: برای والدین و خانواده ها، ایده آل این هست که بتوانند با هزینه کمتری فرزندان خود را راهی مهدهای کودک کنند و شاهد رشد و ارتقای آنها باشند اما از سوی دیگر دغدغه های مربوط به مسئولان مهدهای کودک را داریم.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: افزایش قیمت هایی که طی ۲ سال اخیر برای خدمات پایه و اقلام مختلف صورت گرفته است، افزایش شهریه مهدها را اجتناب ناپذیر می کند و اگر بنا باشد این افزایش شهریه ها وجود نداشته باشد، باعث می شود که سطح کیفیت خدمات مهدها کاهش پیدا کند.

بابایی تصریح کرد: با توجه به دغدغه خانواده ها و مسئولان مهدها در نهایت تصویب شد که درصدی به شهریه ها تا سقف مشخصی افزوده شود که هم شرایط خانواده ها و هم شرایط افراد دارای مجوز مهدکودک، لحاظ شود تا سطح کیفیت خدمات مهادها کاهش پیدا نکند.

وی تاکید کرد: همانند مدارس غیرانتفاعی، مهدهای کودک نیز حق تخلف و ثبت شهریه های بالاتر را ندارد و مردم در صورت مشاهده تخلف مهدها می توانند آن را به شماره ۳۰۰۰۰۱۲۳۳۳ پیامک کنند.

 

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور افزود: شکایت های پیامک شده مورد بررسی قرار می گیرد و سوابق برخورد با مهدهایی که چنین شهریه های بالاتری ر ا گرفتند، وجود دارد.

گفتنی است براساس بخشنامه تکمیلی شهریه سال ۹۸ مهدهای کودک مورخ ۲۶ تیرماه ۹۸، شهریه مهدهای کودک استان تهران بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار استان تهران نسبت به سال ۱۳۹۷، به میزان ۲۹درصد افزایش یافت. همچنین بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار استان تهران، هزینه صبحانه جهت گروه سنی شیرخوار ۷۸۰ هزار ریال و جهت گروه سنی نوپا و نوباوه مبلغ یک میلیون و ۱۰ هزار ریال، هزینه ناهار جهت گروه سنی شیرخوار یک میلیون و ۱۷۰ هزار  ریال و جهت گروه سنی نوپا و نوباوه یک میلیون و ۷۸۰ هزار ریال تعیین شد.

بر اساس بخشنامه سازمان بهزیستی کشور، همانند سنوات گذشته ضریب رتبه بدون تغییر نسبت به سال قبل همان ۱۰درصد باقی ماند، بطوریکه مهدهای کودک یک ستاره مشروط شهریه پایه و هر رتبه تا چهار ستاره به ازای هر ستاره ۱۰درصد نسبت به شهریه پایه افزایش شهریه داشتند و شهریه مصوب ۱۳۹۸، از ابتدای خرداد ماه سال‌جاری قابلیت اجرایی دارد. (مبنای محاسبه و اخذ)

 

بر اساس بند ۴ بخشنامه سازمان بهزیستی کشور، استفاده از فعالیت‌های فوق برنامه اختیاری و با رضایت والدین است، این فعالیت‌ها برای گروه های سنی نوپا و نوباوه لحاظ شده است، تعداد فعالیت های فوق برنامه متناسب با رتبه مهد کودک از یک فعالیت تا حداکثر پنج فعالیت تعیین شده است.  شهریه هر فعالیت فوق برنامه ای به ازای هفته ای یک جلسه (چهار جلسه در ماه) معادل ۱۳درصد شهریه نهایی مهد کودک پس از اعمال ضریب رتبه است.

همچنین تهیه میان وعده و لوازم التحریر بر عهده والدین بوده و در صورت رضایت و توافق فی مابین والدین و مهدکودک و پرداخت وجه مربوطه توسط والدین، مهد کودک می تواند نسبت به تهیه آنها اقدام کنند.

 

در حال حاضر بیش از ۱۵ هزار مهدکودک شامل هفت هزار و ۵۰۰ روستامهد و مهدحاشیه ای در کشور فعالیت دارد.

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار