موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل
203651
۰۲ شهریور ۱۳۹۸

جامعه موفق، روی کودکان و نوجوانانش سرمایه‌گذاری می‌کند

کارگردان انیمیشن سینمای کودکان و نوجوانان با بیان این که جامعه‎ای موفق است که روی کودکان و نوجوانانش سرمایه‌گذاری کند، گفت: اکنون به معنای واقعی سینمای کودک و نوجوان نداریم که ضروری است این مهم در جامعه احیا شود.

به گزارش کودک پرس ، مهین جواهریان در حاشیه برگزاری جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در اصفهان درباره چالش‌های سینمای کودک و نوجوان افزود: هر از چند گاهی فیلمی ساخته می‌شود و این در حالی است که جمعیت ایران زیاد شده و بالطبع تعداد کودکان در جامعه هم افزایش پیدا کرده است.

کارگردان انیمیشن سینمای کودکان و نوجوانان تصریح کرد: سینمای کودک می‌تواند فروش خوبی داشته باشد چرا که کودکان به تنهایی برای تماشای فیلم به سینما مراجعه نمی‌کنند و خانواده‌ها هم با آن‌ها به سینما می‌روند.

وی ادامه داد: من آرزو دارم تهیه کنندگان بیشتر به سینمای کودکان و نوجوانان بها داده و سینمای کودک را دوباره احیا کنند.

جواهریان یادآور شد : حدود ۲۵ سال گذشته از فیلم کلاه قرمزی به شدت استقبال شد و این در حالی است که سال‌های زیادی است که هیچ فیلم درخشانی در حوزه کودکان و نوجوانان ساخته نشده است.

 

وی با اشاره به نبود سرمایه‌گذاری در سینمای کودکان و نوجوانان اظهار داشت: علل و عوامل مختلفی در راستای نبود سرمایه‌گذاری در سینمای کودکان و نوجوانان وجود دارد و نمی‌دانم چرا برای سینمای کودک و نوجوان سرمایه‌گذاری نمی‌شود.

وی ادامه داد: این همه فیلم ساخته می‌شود البته باید گفت در سینما هم فیلم‌های وزین و فیلم‌هایی که بتوان به آن‌ها بالید کمتر تولید می‌کند و بیشتر فیلم‌هایی که گیشه را پُر کند ساخته می‌شود که باعث تاسف است.

کاگردان انیمیشن سینمای کودک خاطرنشان کرد: باید مسئولان به سینمای کودکان و نوجوانان و به صورت کلی سینما بیشتر توجه کنند.

 

مهین جواهریان، فارغ التحصیل گرافیک از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران و کارگردانی انیمیشن از دانشگاه هنر است وی کارگردانی فیلم‌های یکی بود یکی نبود، بارون میاد جرجر، دویدم و دویدم، ارشمیدس، به آفتاب سلامی دوباره خواهم داد، نه از خاکم و … را در کارنامه کاری خود دارد.

جواهریان دارنده جوایز متعدد بین‌المللی و ایرانی جشنواره از جمله جشنواره هایدا ژاپن، منتخب ABU ۲۰۰۲ یونیسف، تقدیر در مجمع آسیای ژاپن پرایز NHK، جشنواره پویانمایی تهران، جشنواره رشد است.

در جشنواره امسال فیلم کودک اصفهان ۱۹۴  اثر در بخش سینمای ایران به دبیرخانه جشنواره رسید که از این تعداد حدود ۱۵ اثر در بخش فیلم سینمایی است و در این این دوره ۱۸۵ فیلم سینمایی، فیلم بلند و کوتاه، پویانمایی از سینمای ایران و جهان را اکران می‌شود.

طی ۳۱ دوره برگزاری این جشنواره بین المللی در کشور ، ۱۹ دوره در شهر اصفهان، ۶ دوره در شهر تهران، ۵ دوره در شهر همدان و یک دوره در شهر کرمان برگزار شده‌ است.

۹ سالن سینما، ۱۸۹ سانس اکران، ۲۳۱۲ صندلی در پردیس‌های سینمایی ساحل، چهارباغ، سیتی سنتر و سینما بهمن خوراسگان فیلم‌های جشنواره را نمایش می‌دهند.

 

این جشنواره از ۲۸ مرداد به مدت هشت روز در اصفهان آغاز شده است.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار