موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/استانها
203305
۲۷ مرداد ۱۳۹۸

پنجمین جشنواره نوجوان خوارزمی به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود

پنجمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی با حضور مسوولان کشوری و استانی از تاریخ ۳۰ /۹۸/۵ لغایت ۹۸/۶/۲ به میزبانی اصفهان و در محل دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان (خوراسگان) برگزار می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، پنجمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی با حضور مسوولان کشوری و استانی از تاریخ ۳۰ /۹۸/۵ لغایت ۹۸/۶/۲ به میزبانی اصفهان و  در محل دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان (خوراسگان) برگزار می شود.

علی اعرابی، رئیس اداره آموزش دوره اول متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، در گفتگو با خبرنگار این خبرگزاری، اظهار داشت: امسال در سال تحصیلی 1397-1398دبیرخانه جشنواره نوجوان خوارزمی که در دوره اول متوسطه برگزاری می شود  توسط وزارت آموزش و پرورش به استان اصفهان محول شد.

وی گفت: این دوره پنجمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی است که تمامی دانش آموزان از سراسر کشور در شس محورر در این جشنواره شرکت می کنند.

اعرابی محورهای این جشنواره را ادبیات فارسی، بازارچه های کسب و کار، دست سازه ها،فعالیتهای آزمایشگاهی، پژوهش و زبان خارجی عنوان کرد.

رئیس اداره آموزش دوره اول متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، تصریح کرد: رویکرد جشنواره پنجم نوجوان خوارزمی کار آفرینی است که دانش آموزان با روحیه کارآفرینی، با بحث آموزش کسب و کار،و مهارت آموزی آشنا شوند.

وی افزود: هدف هم مرتبط با هدف دوره اول متوسطه و ماموریتی است که برای دوره اول متوسطه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش پیش بینی شده است.

اعرابی گفت: ماموریت دوره اول متوسطه در سند تحول بنیادین هویت یابی دانش آموزان این دوره است، یعنی دانش آموزان باید با صفات، توانمندیها و علایق خودشان در دوره اول متوسطه آشنا شوند.

وی خاطرنشان کرد: در پایان مایه نهم دانش آموزان باید با توجه به شناختی که از توانایی ها و علاقمندی خودشان دارند آینده تحصیلی و شغلی خود را آگاهانه انتخاب کنند.

وی ادامه داد: طبیعی است که زیرساخت این شناخت و هویت یابی در دوره اول متوسزه باید فراهم شود و یکی از زمینه هایی که دانش آموز می تواند توانایی ها و علایق خود را در این دوره بشناسد ورود به جشنواره نوجوان خوارزمی است.

اعرابی گفت: جشنواره نوجوان خوارزمی زمینه ساز انتخاب آگاهانه دانش آموز در بحث انتخاب رشته های تحصیلی و شغل است و برای همین این جشنواره بعنوان یکی از برنامه های اولویت دار وزارت آموزش و پرورش در دستور کار قرار گرفته  است.

وی یادآور شد: جشنواره اول تا چهارم نوجوان خوارزمی در مشهد مقدس  برگزار شد و جشنواره پنجم امسال به میزبانی استان اصفهان برگزار می شود.
رئیس اداره آموزش دوره اول متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، تصریح کرد: پنجمین جشنواره نوجوان خوارزمی از تاریخ 1398.5.30لغایت 6. 1398.2  با حضور 352 نفر دانش آموزی که به مرحله کشوری مسابقات در شش محور راه یافته اند در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان (خوراسگان) برگزار می شود.

اعرابی گفت: قرار است در بدو ورود دانش آموزان و برگزاری مسابقات در خدمت جناب آقای دکتر حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، آقای دکتر کمری معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و سرکار خانم دکتر مسگرزاده مدیر کل دفتر دوره اول متوسطه وزارت باشیم.

وی تصریح کرد: دانش آموزان در کارگاههای آموزش بازارچه های کسب و کار  که رویکر جدید این محور است شرکت کرده و با آموزش بوم و با بحث آموزش کسب و کار و کارگاه آموزشی آشنا می شوند.

رئیس اداره آموزش دوره اول متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، خاطرنشان کرد: در روز پایانی جشنواره دوم شهریورماه همایش تجلیل از دانش آموزان راه یافته به مرحله کشوری با حضور مهمانان و مسوولان استانی و مسوولان وزارت در سالن همایشهای امیر کبیر دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان (خوراسگان) برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری علم و فناوری

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار