206885
۱۰ مهر ۱۳۹۸

ضعف آگاهی مراقبین کودک از مصادیق کودک‌آزاری است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان، یکی از چالش‌های علوم پزشکی کردستان را در بحث کودک‌آزاری دانست و گفت: عدم آگاهی از کودک‌آزاری و ضعف قوانین اجرایی و عدم حمایت مراکز حمایتی در کشور باعث استمرار کودک‌آزاری در جامعە است.

به گزارش کودک پرس ، وحید یوسفی نژاد در دهمین کنفرانس تخصصی حقوق کودکان، با اشاره به تشکیل 302 هزار پروندە فعال سلامت الکترونیک برای کودکان در دانشگاه علوم پزشکی، اظهار کرد: 97 درصد از خدمات ارائه شده است و از نظر دسترسی خدمات بهداشتی محدودیتی نداریم اما نیازمند اقدامات اصلاحی بیشتری در این زمینە هستیم.

وی با اشاره به مرگ و میر نوزادان، تصریح کرد: مرگ و میر نوزادان در استان کردستان 10.18 به ازای هر هزار کودک است که متاسفانه جزء استان های اول در سطح کشور هستیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با ذکر سوء تغذیه کودکان در استان، بیان کرد: آمار سوء تغذیه کودکان زیر 5 سال در کردستان 5.1 درصد بوده که دارای کم وزنی هستند.

یوسفی نژاد با اشاره به اینکه تغذیه با شیر مادر یکی از اولویت های دانشگاه علوم پزشکی کردستان است، افزود: یکی از چالش‌های موجود در بحث تغذیە مناسب با شیر مادر است کە کودک از بدو تولد تا دو سالگی باید با شیر مادر تغذیە شود کە خوشبختانە در کشور ما 40 تا 50 درصد کودکان تا سن دو سالگی با شیر مادر تغذیە می‌شوند.

وی عنوان کرد: سازمان صدا و سیما باید نقش خود را در حمایت از تغذیە با شیرمادر کاملا ایفا کنند و با سیاست‌های تبلیغ تغذیە با شیر مصنوعی مقابلە و مطالب آموزشی را در زمینەی اهمیت تغذیە با شیر مادر در دستور کار خود قرار دهد.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان، یکی دیگر از چالش‌های علوم پزشکی کردستان را در بحث کودک آزاری دانست و گفت: عدم آگاهی از کودک آزاری و ضعف قوانین اجرایی و عدم حمایت مراکز حمایتی در کشور باعث استمرار کودک آزاری در جامعە است.

 

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار