موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/کودک پلاس
29115
۲۷ مهر ۱۳۹۶

ماجرای تولد نوزاد بدون دست در شهرستان دلفان

مادر این نوزاد دو بار نزد متخصصین سونوگرافی رفته اما این پزشکان متوجه نقص کودک نشده بودند!

به گزارش کودک پرس ،تولد نوزادان ناقص و حتی با شکل های عجیب و غریب چیزی نیست که مختص دلفان و یا کشورمان ایران باشد.

موضوعی است که به دلیل برخی اختلالات ژنتیکی معمولأ در سراسر دنیا و حتی پیشرفته ترین کشورهای جهان پیش می آید.

اما دردآور این است که به گفته مادر این نوزاد ، وی در دوران بارداری دوبار به متخصصین سونوگرافی شهرستان مراجعه کرده اما متخصصین محترم در این دو مرحله به هیچ وجه متوجه نقص موجود در جنین نشده بودند.

شاید اگر  متوجه می شدند می توانستند با اقدامات پزشکی مانع تولد این کودک شوند”(بنا بر قانون مجلس شورای اسلامی در مواردی که یک پزشک وجود نقص جدی در جنین را تشخیص بدهد یا اندیکاسیون های جنینی و سقط محرز باشد، باید در چهارماهگی یا پیش از آن فرد را به مراکز پزشکی قانونی معرفی کند تا پس از بررسی های لازم، مجوز سقط درمانی صارد شود) یا حداقل این بود که مادر نوزاد از نظر روحی خیلی زودتر خود و خانواده و حتی اقوام را آماده می کرد و اینگونه شوکه نمی شدند.

رسانه ها در این باره از مسئولین خواسته بودند تا تحقیق لازم بعمل آمده و در صورتی که قصوری از سوی متخصصین سونوگرافی و یا هرکس دیگری رُخ داده است با وی برخورد کرده و نتیجه تحقیقات خود را به اطلاع مردم عزیز رسانده شود.

شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلفان در پاسخ به مطلب مندرج در شبکه های اجتماعی و در جوابیه ای نوشت:

طی چند روز گذشته متاسفانه یک کودک که فاقد هر دو اندام فوقانی بود در بیمارستان ابن سینا بدنیا آمد این بیماری که “آملیا “نام دارد عمدتا ناشی از تاثیر عوامل محیطی در دوران حاملگی از جمله مصرف داروهای تراتوژن می باشد.

این خانم دو مرحله سونوگرافی حاملگی انجام داده است که اولین آن مورخ ششم اردیبهشت ماه 96  در 17۱۷ هفتگی توسط پزشک متخصص رادیولوژی یکی از بیمارستان های دولتی خرم آباد و دیگری نیز در تاریخ هجدهم مرداد ماه 96 در 33 هفتگی در بخش خصوصی نورآباد انجام شده است که هر دو سونوگرافی نرمال گزارش شده است که قصور پزشکی از نوع عدم مهارت یا عدم تشخیص اتفاق افتاده است.

این کوتاهی خصوصا در سونوگرافی اول متاسفانه باعث مشکل شده است چرا که اگر تشخیص داده می شد با توجه به وضعیت جنین فرصت مجوز سقط قانونی هم وجود داشت (قبل از هفته19)  با توجه به شکایت والدین در همین رابطه پرونده ای تشکیل و برای اظهار نظر به شورای نظام پزشکی ارجاع گردید که نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی می شود.

گفتنی است قضاوت زود هنگام برخی دوستان عزیزمان در شبکه های مجازی نا خواسته و به اشتباه افرادی را متهم نمودند که کوچکترین نقشی در چنین ماجراهایی نداشته اند.

هم متخصص مقیم مرکز استان و هم متخصص بخش خصوصی این شهرستان هر دو دارای مدرک معتبر تخصص رادیولوژی هستند و هیچ  کس نمی تواند مانع فعالیت آنها شود و اگر مواردی که ظن قصور پزشکی در آنها وجود داشته باشد بایستی از طریق مراجع ذی صلاح رسیدگی گردد.

 

 

 

 

 

 

منبع:سفیر افلاک

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار