موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت/کودک پلاس
192620
۲۳ دی ۱۳۹۷

سرعت رشد اسکلت کودکان بیشتر شده است

محققان دانشگاه میسوری دریافتند اسکلت کودکان در مقایسه با سال‌های ابتدای قرن بیستم، با سرعت بیشتری رشد می‌کند و این وضعیت ممکن است زمان بندی درمان برخی از بیماری‌های استخوانی را تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش کودک پرس ،  محققان تصاویر رادیولوژی دست و مچ بیش از هزار کودک را که بین سال های 1915 و 2006 میلادی متولد شده اند، مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دادند تا زمان شروع فرآیند همجوشی سر استخوان ها را تشخیص دهند؛ آغاز این فرآیند نشانه پایان دوران رشد استخوان های بدن است.
بر اساس این تحقیقان اسکلت دختران حدود 10 ماه زودتر و اسکلت پسران حدود هفت ماه زودتر به رشد کامل می رسد؛ به گفته محققان پس از رشد کامل اسکلت، یک زمان بندی جدید شروع می شود. رشد سریع تر اسکلت، زمان بندی درمان برخی از بیماری های ارتوپدی مانند تفاوت طول پاها و کژپشتی را در کودکان تغییر می دهد. همچنین می تواند موجب تغییر شیوه استفاده از هورمون رشد شود.

زمان بندی مراحل درمان این بیماری ها نقشی حیاتی بر نتایج به دست آمده از درمان دارد. نتایج این تحقیقات نشان می دهد که متخصصان باید زودتر از آنچه تاکنون تصور می شد انتظار همجوشی سر استخوان ها را داشته باشند.

در این تحقیقات علت تسریع در رشد اسکلت مشخص نشده است، اما به گفته محققان قرار گرفتن بیش از حد در معرض ترکیبات شیمیایی شبیه به هورمون ها می تواند یکی از عوامل این پدیده باشد.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Clinical Orthopaedics and Related Research منتشر شده است.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار