موقعیت فعلی شما : خانه/کودک تی وی
202537
۰۲ مرداد ۱۳۹۸

کاغذ باطله‌هایی که تبدیل به کتاب برای کودکان بیمار شد

پویشگران اجتماعی عضو انجمن طرفداران توسعه انزلی با جمع اوری نزدیک به سه تن کتاب ، دفتر و کاغذهای باطله از مدارس طی تابستان امسال بخشی از عواید حاصل از فروش آن را به کتابخانه کودک بیمارستان شهید بهشتی انزلی اختصاص دادند.

به گزارش کودک پرس ، غله زاری از فرهنگیان بازنشسته و از اعضای این پویش گفت: با توجه به توقف کار پیمانکار بازیافت شهر به این فکر افتادم که از مدارس و دانش آموزان بخواهم که این کتابها و کاغذ های باطله خود را در جعبه های کوچک قابل حمل در اختیار من قرار دهند.

وی افزود: خوشبختانه خانم‌ سراساز مدیر دبیرستان غیر دولتی مهرگان یک انبار کوچک در فضای مدرسه در اختیار من گذاشتند و من کم کم کاغذ هایی را که از مدارس ، خانواده ها ، دانشجویان و حتی بعضی ادارات به من سپرده می شد در آانجا انبار کرده و در چند مرحله به کارگاه های بازیافت کاغذ فروختم .

وی با اشاره به خرید و اهدای ۱۰۰ جلد کتاب به کتابخانه کودک بیمارستان شهید بهشتی خاطرنشان کرد: هدف ما ایجاد کتابخانه های کوچک در اماکن عمومی است و این کار را از بیمارستان شهر آغاز کردیم.
‘کتاب درمانی’ یکی از شیوه های کهن درمانی است که امروزه مورد توجه بسیاری از کارشناسان و مربیان گستره ی آموزش قرار گرفته است. این روش درمان، به دلیل بی خطر و بدون درد بودن، مناسب حال کودکان است. کتاب درمانی راهی مناسب برای کاهش فشارهای روحی و جسمی بخصوص برای کودکان بیمار است . این روش درمان اگر به درستی انجام گیرد، سودهای بسیاری از جمله تخلیه ی احساسات، همانند سازی کودک با شخصیت داستان، فعال شدن تخیل کودک، تجربه ی لحظه های شاد و تقویت تفکر مثبت در پی دارد.

همچنین با کمک کتاب درمانی می توان بسیاری از اختلالات روحی و جسمی مانند افسردگی، ترس، اضطراب، زورگویی، دروغ گویی، پرخاشگری، لکنت زبان و … را درمان کرد، بدون آن که کودک آسیب جدی ببیند یا حتی احساس درد کند.

منبع: ایرنا

برچسب ها :
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار