موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
214158
۰۵ اسفند ۱۳۹۸

کودکان را با ادبیات کهن آشنا کنیم

معاون فرهنگی حوزه هنری کودک و نوجوان از ضرورت آشنا کردن کودکان با ادبیات کهن و بازخوانی و بازاجرای نمایشی آثاری مانند شاهنامه سخن گفت.

به گزارش کودک پرس ، حمید حسین‌زاده با اشاره به ضرورت آشنا کردن کودکان با ادبیات کهن و بازخوانی و بازاجرای نمایشی آثاری مانند شاهنامه، گفت: ادبیات کهن ایران زمین سرشار است از معرفت و اخلاق؛ جوانمردی، آزادگی، نوع دوستی، اهمیت راستی و راستگویی و… در ادبیات کهن ایران و در خلال حکایت‌ها و روایت‌ها موج می‌زند.

وی افزود: یکی از متون بسیار ارزشمند و دراماتیک ما، شاهنامه است؛ عصاره و چکیده فرهنگ غنی ایران و فرهنگ کهن اقوام که با ساده‌سازی آن به زبان نزدیک به کودکان و استفاده از ظرفیت نمایش و نقالی می‌توان کودکان را با این اثر فاخر مانوس‌تر کرد.

معاون فرهنگی حوزه هنری کودک و نوجوان اضافه کرد: در همین راستا حوزه هنری کودک و نوجوان با همکاری سالن تخصصی تئاتر کودک کند و نخستین نشست پژوهشی و نقالی با موضوع «تاثیر و نقش ادبیات کهن با محوریت شاهنامه برای کودکان» را در مجموعه جم سنتر برگزار کرد.

حسین‌زاده در خاتمه گفت: این نشست‌های تخصصی با تاکید بر حضور کودکان و اجرای داستان‌های شاهنامه از سوی راویان و نقالان برجسته کشور به صورت مستمر در سال آینده تداوم خواهد داشت.

 

 

 

منبع: ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار