موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
214118
۰۵ اسفند ۱۳۹۸

مجموعه شعر بزرگسال شاعر کودک و نوجوان در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود

مجموعه شعر کمال شفیعی با عنوان «به یک زبان عاشق شویم» در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، کمال شفیعی شاعرکودک و نوجوان در خصوص کتاب های جدیدش در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: چاپ دوم کتابم با عنوان  «به یک زبان عاشق شویم» در انتشارات مروارید مراحل فنی اش را می گذراند.این کتاب برای عرضه در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران آماده خواهد شد که هشتاد شعر سپید را دربرمی گیرد و مجموعه موفقی در سال های گذشته بود و شعرهای آن را برای بزرگسالان بیشتر با مضامین عاشقانه و اجتماعی سروده ام.

او افزود: مجموعه دیگری که از من امسال منتشر و در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می‌شود «اگر درخت‌ها پای رفتن داشتند» است. این کتاب ۶۵ شعر سپید و نیمایی را دربرمی گیرد که برای نوجوانان سروده ام و منتخبی از اشعار گذشته ام است که با فضای ذهنی نوجوان امروز سروده شده اند و نوجوان امروز را مخاطب خود قرار می‌دهد. این کتاب هم جزء مجموعه شعر‌هایی است که نشر گویا از شاعران مختلف کودک و نوجوان منتشر می‌کند امسال برای اولین بار این انتشاراتی به حوزه ادبیات کودک و نوجوان  به طور جدی وارد شده است  و مراحل تصویرگری کتابم با عنوان «اگر درخت‌ها پای رفتن داشتند» تمام شد.

این شاعر کودک و نوجوان ادامه داد: «هزار بار بیشتر» مجموعه شعرم در قالب نیمایی است که برای نوجوانان سروده ام و در انتشارات مدرسه برای عرضه در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران منتشر می‌شود. این کتاب فضایی عاطفی و عاشقانه دارد و دغدغه‌های نوجوان امروز را بیان می‌کند. مجموعه شعر دیگرم «خیاطی» است این مجموعه شعر را برای کودکان سروده ام؛ هم اکنون مراحل کارشناسی اش را در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و یکی دو انتشاراتی دیگر می‌گذراند جدیدترین مجموعه شعرهایم در حوزه کودک است که پس از سال‌ها منتشر می‌کنم و اشعارش را با فضایی متفاوت سرودم.

 

وی افزود: در آن کتاب ایهام و تشخص بخشی‌ها و فضا‌های کمتر تجربه شده دیده می‌شود و ۲۵ اثر را دربرمی گیرد. تمام اهتمام این مجموعه شعر، استفاده از ظرفیت طنز در ادبیات کودک و برخورد با تفکر خلاق کودک است و سعی کردم از این پنجره با مخاطب کودک گفتگو کنم.

شفیعی تصریح کرد: یک مجموعه پژوهشی را هم با عنوان «مغناطیس کلمه و پتانسیل معنایی» در حوزه ادبیات کودک و نوجوان در دست نگارش دارم این کتاب را تا عید تمام خواهم کرد و پس از آن برای انتشار به ناشر می‌سپارم.

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار